1

Är det månne någon som har en sån här?

http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=1& … r=4-162-02

http://www.vwcsp.se/products/4-162-02.jpg

I så fall, vad är det för dimension på kopplingarna? Har letat "överallt" utan att hitta något. (Jo, jag har pratat med CSP...)  Det närmaste jag kom var på EMPIs sida (Kylaren verkar vara en EMPI 9292) där en liknande kylare hade "1/2" Female Pipe Thread". Låter som NPT i mina öron, eller?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

2

1/2 rörgänga..

3

Som Stickan säger 1/2"G

Anders

4 Senaste redigerad av Sten vW (2014-07-06 10:45:06)

Röstar på NPT, med tanke på ursprunget!

S

5

Jaha, nu blev det lite förvirrat här... Var det första eller andra frågan som besvarades?  ICQ/ae  Jag har ställt frågan till Dalhems också, de säljer precis samma kylare. Har dock inte hört något. Än.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

6

Se upp med rörgängorna! Många USA grejer har UNF gänga på hydraulikanslutningar, NPT och BSP (R) har olika stigning på vissa dimensioner! M16 x 1,5 är nära BSP 3/8 och NPT 3/8 och UNF 5/8 är inte heller långt ifrån i storlek!

7

Enligt Dalhems så är det 1/2" NPT. Så då vet vi det  ICQ/ab

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

8

Hoppas att det ordnar sig! ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983