Har en massa minnen men inga bilder på några magiska vw händelser genom åren.
Sov över i Västerås i ett vanligt villakvarter i början av -00talet.
Tidigt en morgon gick jag ut med sonen i barnvagn och efter 200meter stötte jag på Västerås lyxbussen
(Senare Sänkes buss) det gjorde den dan
Hade ett jobb som innebar att jag besökte privatpersoner i deras hem på kvällstid.
Skitjobb, men en natt vid 24:00 tiden stötte jag på en tidig callook i försommarsljus som jag inte sett varken förr eller senare.
Som en hägring
Kom på att det står en rallybubbla på gården.
Livet bara ger o ger 
Vad har du för minnen?
Värst va du har blivit filosofisk då
Men jag kom å tänka på ett vw- minne. Pendlade mellan ö-vik och Härnösand för några år sen och en sommarkväll på väg hem när jag tampades med, och svor åt tradare och husvagnar på 2+1 väg med för korta omkörningar hände det. Hade lyckats klämma fyra husvagnsekipage och en tradare på en för kort omkörningssträcka. Tradarn tog jag på det vitrandiga
Då när det precis blev enfiligt igen får jag syn på en barndoor lyx på en vägkrog. Jag lägger på en pallnit, tradarn tutade så det hördes till Finland, och jag sladdade av E4'n in på parkeringen, dreglade och fotade en stund för att sen ge mig iväg ut å köra om samma tradare och husvagnar en gång till. Men det var det värt.
Jag har ett oförglömligt ögonblick att dela med mig av.
En tidig morgon(06,30) en sommardag 2004 hade jag och min far varit ute och dragit upp garn(fiskat). När jag gick dom 200m hem i ett öde barsebäckshamn så hör jag ett bekant knatter bakom mig. Jag vänder mig om och ser en riktigt fin tidig splitbuss..... En tyskreggad 56-58 nånting, brun/beige med extra luftscoop på kepsen.
Jag fattar inte riktigt vad som händer, jag står mest och gapar lika mycket som fiskarna i plastbacken på cykelkärran jag drar på
jag tror att jag fick upp en tumme som hälsning innan dom passerar.
Jag kunde ju stannat dom och tittat på bussen, jag kunde visat dom min buss som var parkerad 30m bort, jag kunde frågat om dom ville ha lite morgonkaffe, men jag stod bara där som en fisk och fattade inte vad som hände.....
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Ja att rallybubblan hamnade på din gård nu så här i samband med din 50 årsdag är ju en trevlig händelse som bara dök upp ur tomma intet !
Den ser vi mer av senare i sommar..
En ögonblick som jag kommer ihåg var för en par år sen när jag och frun tillsammans med mor och far hade varit i Skåne på ett bröllop och kom via lite inlandsvägar över Hofors sent en sommarkväll, satt trött efter 10 timmar i bil i baksätet och fick se en sänkt Bay panel i god fart komma farandes.
Det var naturligtvis Demian i Ockelbo bussen som piggade upp resterande resa hemåt ! 
5 2014-07-02 23:47:03 Senaste redigerad av EDman (2014-07-03 00:14:21)
Härliga historier 
Mitt mest osannorlika och magiska vw-minne måste nog vara när jag och sambon var på folkabuss-semester på Gotland förra sommaren.
Ganska snart efter vi kört av fåröfärjan så börjar det klonka oroväckande från aktern på bussen i varje gupp.
Jag stannar vid vägen efter några km och går bak för att inspektera så inget är löst i bakvagnen eller håller på att ramla av takräcket men hittar inget, kikar lite runt mig och ser en pickup med kapell och texten "Lauters" så tänker att detta blir sannerligen en bra plats att ta en fikapaus och parkerar bredvid, direkt jag vrider av tändningen hör jag två boxrar svänga in bakom, en cabriolet och en bubbla med surfbräda på taket! Blev en del vw-snack innan vi fikat och rullar vidare i jakten på raukar.
Klonkandet fortsätter, det blir värre, tillslut ser jag en stor parkeringsplan och svänger in och börjar rycka å slita i allt tills jag märker att ena fästet till takräcket sitter löst, river fram verktyg och börjar skruva... I ögonvrån ser jag en kille ta ett varv runt bussen och sedan utbrista:
-"snygg buss du", jag tackar glatt men är upptagen med skruvandet och tänker inte mer på det.
-"du känner inte igen mig va?" då hajjar jag till, men platsen och tidpunkten gör att jag blir helt ställd...
-"det var ju för tusan mig du köpte bussen av", då börjar jag bara garva och allt föll på plats.
Jerker, som jag köpt bussen av för 7år sedan visade sig vara på mc-semester och råkade stå på parkeringen där vi svängde in...
Oddsen för att detta inträffar måste vara helt astronomiska.
Visade sig dessutom att det var Kutens bensin som vi svängde in på, det var dags för kvällsmat så vi gjorde sällskap och käkade crêpes och snackade folkvagn tills stället stängde!
Resten av semestern var perfekt, solsken varje dag, underbar natur, massa folkvagnar och härligt sommarsurf!
Bifogar en bild på ett annat vwmöte några dagar efter 
Kanske inte VW....
Men Westfalia - när vi åkte upp till Norrtäljeträffen 1997, såg vi denna tidiga 50-tals vagn bakom en modern (tyskreggad) BMW

Hade ingen digitalkamera då... Bilden är skärmdumpad ifrån vår sida där alla VW-frends ligger