1

Hej, medlem sen några år men har bara läst hittills och först nu fått tummen ur och köpt mig en bubbla, hämtar den på fredag. ICQ/ab

Ett problem är dock att fönstermekanismen på förardörrsidan är kass. Det går att veva lite men hissen går inte ända upp så att säga. Jag och ägarens far(hon var på jobbet) fick hjälpas åt för att få stängt fönstret.

Enligt henne så hade samma problem på passagerardörren lösts med hjälp av att byta mekanismen, vilket borde vara ett enkelt jobb.

Enda saken jag är lite orolig för är att jag hittar fel grejer och att de inte ska passa. Så jag tänkte kolla dels hur känsligt det är med att hitta exakt rätt mekanism och var man enklast hittar det. Är det lika bra att köpa nytt eller fungerar det med äldre saker? Går det till och med att renovera det som sitter där nu eller bara byta ut delar av mekanismen?

Hoppas att någon vet vad jag pratar om. ICQ/ab

Bilen är en 1302 S från -72.

2

Hittade ny för 300 kr vilket känns överkomligt.
Frågan är dock om det är någon vidare kvalitet på det eller om det är skit?

http://www.classicvw.se/fonsterhiss-t1- … ts_id/4779

3

Dom är nog så bra som eftermarknads delar brukar vara Default/hmm

Sen finns det ju beg, från 68 så det är nog många som har (har nog 2 av varje själv) men skruva dän dom och kolla dom kan ju ha rappat över, det är en spiral med tyg i, inte så svår att låssa häller Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage