1

Någon som har info om dessa mobil home..... är tydligen ägare till en

Hur många byggdes?
Under vilka år?
è det en "rak" kopia av en Westy ?

Tjöta gärna om detta....

Ja é nyfiken!

West Coast Volks attitude is everything

2

Hittade lite info på nätet:

The EZ Camper company was located in Littlerock, California.  The building is still there today, and at last check was for sale.  It appears that the EZ Camper Company produced a couple hundred campers in the first couple of years.  In the "other EZ Campers" section there is a picture of a 1962 that has a slightly different EZ Camper interior.  The only major difference is the opening below the "Z" bed…. It is smaller than on later year EZ Campers. 

The production numbers are sketchy.  There were approximately 2000 EZ Campers made.  The highest know is a 1967 EZ Camper #1985.  The lowest confirmed known number is a 1965 # 255.  Here the known EZ Campers that have original tags.

1962  ??

1963  ??

1964 <255?????

1965 number range from  # <255-799>

1966 number range from  # <1359-1723>

1967 number range from  # <1985>

The EZ Camper interior is pretty much the same on all EZ Campers.  There are variations in vinyl color.  I have seen Brown, Red, and Grey (the sun has turned most of the gray to green). In all EZ Campers that I have seen the floor is an off white linoleum with light brown and gold flake.  The light color wood is a mixture of veneer and paperboard.  All EZ Campers that I have seen have an icebox that has a brown colored door.  Another mark That most EZ Campers should have is on the Z bed.  The EZ Camper company had a patent on the Z bed so they stamped each bed (the metal "z" frame) with their company name.

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

3

Google translate för dig Robban ICQ/ag

EZ Camper Företaget var beläget i Littlerock, Kalifornien. Byggnaden finns kvar än idag, och vid sista kontrollen var till salu. Det verkar som om EZ husbil Bolaget producerade ett par hundra campare i första par år. I "andra EZ Campers" avsnittet finns en bild av en 1962 som har en något annorlunda EZ husbil interiör. Den enda stora skillnaden är att öppna under "Z" säng .... Det är mindre än på senare år EZ campare.

Produktionen siffrorna är oklara. Det fanns cirka 2000 EZ Campers gjorts. Den högsta vet är en 1967 EZ husbil # 1985. Det lägsta bekräftade kända nummer är en 1965 # 255. Här kända EZ Campare som har original taggar.

1962??

1963?

1964 <255 ?????

1965 Antal allt från # <255-799>

1966 Antal allt från # <1359-1723>

1967 Antal allt från # <1985>

EZ Camper Interiören är ungefär samma sak på alla EZ campare. Det finns variationer i vinyl färg. Jag har sett bruna, röda och grå (solen har vänt flesta av grått till grönt). I alla EZ Campare som jag har sett att golvet är en benvit linoleum med ljus brunt och guld flaga. Den ljusa färgen virke är en blandning av fanér och kartong. Alla EZ Campare som jag har sett har en isbox som har en brun färgad dörr. En annan märkning som mest EZ Campare bör ha är på Z sängen. EZ Camper Företaget hade ett patent på Z sängen så att de stämplas varje säng (metallen "z" frame) med företagsnamnet.

West Coast Volks
Attitude is everything !

4

Tack grabbar !! översättning var nödvändig....

West Coast Volks attitude is everything