26

25hpman skrev:

Det finns ju svenska vagnar som kan köpas för runt 250´st. O då är det 50-talare. Jag vet om en 55:a o en 58:a som inte är till salu på annons utan genom folk som frågat.

Varför gå över ån efter vatten?

Kan jag hitta en på hemmaplan är ju det helt klart att föredra! Vet du om någon av dessa är inofficiellt till försäljning? Om så, är jag mer än intresserad!

27

Fredde.B skrev:

Brukar vara hyffsat kryddade priser på kieftnklok. blir billigare att ta hem själv

Det är vad jag upplevt också. Tycker alltid det är smått "galna" priser där

28

Låter som ett sjukt roligt projekt du kommer att ta dig an ICQ/ag
Lycka till ICQ/ab

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

29

Hej klart du ska ta hem en buss från staterna låter som en mycket bra investering .

För ett tag sen så var det ett program på 5an när dom ränoverde en p1800 som var från usa och dom tog in den via Holland då vart
det andra pengar för frakten och tullen in .

Om jag inte mins fel så vart frakten runt 17000 kr och när man tar in en bil från ett eu land så är väll det ingen skatt på pengarna
men jag kan ju ha fel .

Vad jag förstod så vart det klart biligare att göra så än att få den skepad till Göteborg och betala en massa onödiga pengar i skatt och moms .
Det kan ju vara värt att kolla upp om man kan tjäna en slant och samtidigt få en trevlig semäster tripp när man ska få hemden från Holland .

Lycka till  ICQ/ab

www.bodyforce.se
Bodyforce din kropp vår styrka
Kosttillskott & träningsutrustning.
Gilla oss på faisbok och få 5% på köpet.

30

en liten rättelse bara i all välmening..

http://www.tv8.se/granturismo

You´ll never know...

31

Tack.
Det var vist fel kanal som jag skrev.

www.bodyforce.se
Bodyforce din kropp vår styrka
Kosttillskott & träningsutrustning.
Gilla oss på faisbok och få 5% på köpet.

32

Tror inte att frakten på 17000 stämmer riktigt. Det går inte att tulla in i holland som veteranbil om man skickar den i container, endast RoRo (roll on roll off) och från och med 1/1 2011 så höjdes tullen i holland från 6% till 18%.  Man bör ju ha försäkring under skeppningen också.

Vi betalade 29500 från florida inkl. upphämtning hos försäljaren, försäkring, tull/moms via holland.
Kan ju löna sig att kolla upp olika fraktbolag men Nordtrafik kan jag varmt rekomendera, skulle jag ta in en bil till skulle jag anlita dom igen utan att tveka.

Finns prislistor och tidtabeller på www.nordtrafik.se

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

33

Jag räknade på importen via nordtrafik och med container till Göteborg så kostar det ca. 33000 kr vilket ju är under budget. Dock är inte upphämtningskostnad med i den beräkningen vilket troligtvis inte behövs då nog jag åker dit och tar en semester i samma veva ICQ/ab

Den bussen jag länkade till i första inlägget är ombyggt till en 23 fönsters lyx. Borde jag akta mig för sådana byggen eller kvittar det? =/

34

Klart du ska ta hem buss från amerikat roligt med lite "nya" bussar i sverige.
Har den gått på rätt ställe där så ska det förhoppningsvis vara lite mindre rost än här.
Ang klonad 23 fönst så är det väl inte samma värde som en original den dag du ska sälja.
Men ska du behålla den tills vi inte får åka bil nå mer så var det väl det samma ICQ/ab

35

Kanske borde akta dig för priset  ICQ/ab
En fake bör ju inte hålla samma värde som en äkta.

Ät gul snö, det kan vara öl.

36

Ska du investera 200' så bör du gå för en som är 23/21W orginal.

Buy the ticket, take the ride... - HST

37

Ja det kanske är klokast. Inte lätt för ett otränat öga att se om den är original eller ej, men anar att papperna avslöjar det om inte annat.

Vore intressant att höra mer om de svenska 23 fönsterna! Visst är det roligare med fler bussar i Sverige men jag måste inte importera för min egen skull. Någon som vill sälja sin 23fönsters? ICQ/ab

38

Be dom skicka kort på M kod skylten. 241/244 är lyxbuss

39

börjar närma sig bokning av USA-resan och har planer på östkusten, men är medveten om att västkusten ger större chans till fynd av buss. Jag funderar även på en 21-fönsters efter att ha insett att utbudet på en 23-fönsters är litet.
Jag fann denna buss för 25k$
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1142029
(rostigare än vad den till synes ser ut om man kollar på det större fotoalbumet)

eller vad tycker ni om denna?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1064377
(då blir det omplanering av resans destination)

Eller denna:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1116210

Kom gärna med era åsikter (väntar på pris på de sista två förslagen)

40

nr2 var ju skit ball, det är ju en klar bil ICQ/ag

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

41

nja... skulle hellre köpa en 15 fönsters än en 21.... hörnfönstren gör allt! men det är jag det!..

42

Jag hade nog klippt nr3 , men det är ju jag det.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

43

Uj uj vad mycket fönster ICQ/ab

Hade nog gått på 1 eller 2. Men buss nr 3 var ju fin också.
Svårt val du har framför dig, kan jag tänka mig.

Lycka till

Medlem i Halmstad Luftkühlers

44

VwGoran skrev:

Uj uj vad mycket fönster ICQ/ab

Hade nog gått på 1 eller 2. Men buss nr 3 var ju fin också.
Svårt val du har framför dig, kan jag tänka mig.

Lycka till

Men man behöver ju inte putsa alla fönster på en gång. ICQ/ad

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

45

masen skrev:

nja... skulle hellre köpa en 15 fönsters än en 21.... hörnfönstren gör allt! men det är jag det!..

X2 ICQ/ab

46

synd att 2:an var en 21 fönsters. för övrigt håller jag med ovan. utan hörnfönsterna käns det som man lika gärna kan köpa en vanlig 11 fönsters. lycka till oavsett hur det går!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

47

Jacob skrev:

börjar närma sig bokning av USA-resan och har planer på östkusten, men är medveten om att västkusten ger större chans till fynd av buss. Jag funderar även på en 21-fönsters efter att ha insett att utbudet på en 23-fönsters är litet.
Jag fann denna buss för 25k$
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1142029
(rostigare än vad den till synes ser ut om man kollar på det större fotoalbumet)

eller vad tycker ni om denna?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1064377
(då blir det omplanering av resans destination)

Eller denna:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1116210

Kom gärna med era åsikter (väntar på pris på de sista två förslagen)

Bil två säljs av Drew Colome han brukar alltid ha en massa trevliga bilar till salu.

Turbo Town "Home of overboost addicts"

48

Tack för alla era åsikter, det är guld!

Kanske är det så med hörnfönsterna, personligen skulle jag ju välja soltaket över hörnfönstren men det kanske man kan fixa i efterhand på en 15-fönsters ICQ/ab

Jag hitade en massa 15-fönsters i brazilien som jag jäkligt billiga men då ska man dit och krångla också... vore skönt med ett någorlunda sofistikerat land om man själv ska åka runt i bussen innan man åker hem.

Ska hålla fortsatt utkik hos Drew Colome, vet du om han är omotiverat dyr eller ej?

49

Kanske denna?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1144434

Spräcker dock budgeten innan jag ens kommit hem och då är det ändå en hel del att göra... Är det motiverat att betala såpass mycket för en 23-fönsters?

50

21 fönsters vet jag av 2 st fina men har provat utan resultat att få lös dom. prova annonsera i sverige. classic motor och allt du kan tänka dig. skriv att du är beredd att betala upp till 200.000 för rätt bil så kan du ha tur för det finns många kvar. vet även av en 23 fönsters men den är stört omöjlig att få köpa. den äger släkten tillsammans och så ska d förbli sa dom. är ändå ganska nära bekant med dom och helt kört!  ICQ/ac

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!