Går det att montera tidiga splitcase drivaxlar+rör i en senare 60-70tals pendelaxel låda utan större svårigheter?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Tidiga drivaxlar i sen pendel låda?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Går det att montera tidiga splitcase drivaxlar+rör i en senare 60-70tals pendelaxel låda utan större svårigheter?
ja
Ookke.. Då blire å splitta upp å svitcha.. Får ju se sen om det kommer nåra motgångar när jag kommer så långt så jag ska ha ihop grejerna sen... 
Det gäller att se till att ytterrören med lagerflänsar och axlarna är exakt det utförande som hör ihop! Det finns på åtminstone 60-talet några med små avvikelser som kan ställa till bekymmer om de inte är rätt kombination av delar. Annars inga konstigheter.
Tänkte försöka mej på barndoor drivaxlar i en 66:a låda... 
Tror oxå att splitcase drivaxlar är "samma" ? Men säkrast vore väl en -66:a låda med dess tillhörande drivaxlar och rör (=samma?)
66a axlarna funkar inte med barndoor axlarnas reduktionsväxlar... 
Aha...trodde du skulle sänka bak ;-( Men 60-tals typ2 axlar passar ju rakt av i typ1-lådor, du får ju vända kronhjulet/diffen...
(Är det samma reduktionsväxlar på typ2 50-tal ?)
Jo, men pre-55(barndoor) axlarna passar rakt av på typ-1 svärden utan adapters å utan att bredda spårvidden... 
Såhär:
Här har jag axlarna monterade i splitbubbla låda på split botten men plattan är numera såld och jag har andra planer för drivaxelpaketet... 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Tidiga drivaxlar i sen pendel låda?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.