1

Går det att montera tidiga splitcase drivaxlar+rör i en senare 60-70tals pendelaxel låda utan större svårigheter?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

2

ja

3

Ookke.. Då blire å splitta upp å svitcha.. Får ju se sen om det kommer nåra motgångar när jag kommer så långt så jag ska ha ihop grejerna sen... ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

4

Det gäller att se till att ytterrören med lagerflänsar och axlarna är exakt det utförande som hör ihop! Det finns på åtminstone 60-talet några med små avvikelser som kan ställa till bekymmer om de inte är rätt kombination av delar. Annars inga konstigheter.

5

Tänkte försöka mej på barndoor drivaxlar i en 66:a låda... ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

6

Tror oxå att splitcase drivaxlar är "samma" ? Men säkrast vore väl en -66:a låda med dess tillhörande drivaxlar och rör (=samma?)

7 Senaste redigerad av Hebster52 (2014-06-29 21:17:37)

66a axlarna funkar inte med barndoor axlarnas reduktionsväxlar... ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

8

Aha...trodde du skulle sänka bak ;-(  Men 60-tals typ2 axlar passar ju rakt av i typ1-lådor, du får ju vända kronhjulet/diffen...
(Är det samma reduktionsväxlar på typ2 50-tal ?)

9 Senaste redigerad av Hebster52 (2014-06-30 06:42:40)

Jo, men pre-55(barndoor) axlarna passar rakt av på typ-1 svärden utan adapters å utan att bredda spårvidden...  ICQ/ad

Såhär:

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Kommandeurwagen%20-51/DSC_2791.jpg

Här har jag axlarna monterade i splitbubbla låda på split botten men plattan är numera såld och jag har andra planer för drivaxelpaketet... ICQ/ab

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36