Ser bra ut! Sparar 2 fälgar till dig så fixar vi det framöver 
Ser bra ut! Sparar 2 fälgar till dig så fixar vi det framöver
Ok, tack Kjellgren. Säg till när jag kan hämta, jag är bara 20 minuter bort från Tidaholm ju.
Då det är Söndag igen så får Projekt Blå lite mysmek i regnet. Nu återstår endast innan besiktning mitt stora problem att när den blir varm så börjar den först att misstända, smälla och bli svag, för att till sist lägga av helt. Om jag då väntar 40 minuter så har den svalnat såpass att den startar fint igen. Jag har kollat att choke-spjället helt öppnar samt bytt fördelarlock och rotor än så länge. HJÄLP!
Ånglås kanske? Om du snapsar den, tänder den och vill starta då? Isåfall skulle jag kolla att tändningen verkligen står rätt.
Öppnar spjället i luftburken?
hur är det med kondensatorn? om den är dålig så kan den funka kall men bli som du beskriver när motorn blir varm! 
Tändspolen kan va dålig
Hej supporten
.
Jag har hitta två (tre) felkällor.
1. Det verkar fattas kylplåtar som ska leda luften som går genom oljekylaren ut ur bilen.
2. När jag testkörde bilen igår och den blev varm och började att spotta och smälla så blinkade laddlampan jättemycket.
Bifogar en bild på oljekylaren, ska det inte sitta en plåt där som leder ned varmluften?
Jo, det ska sitta en plåt där.
Det ska t.o.m sitta två plåtar där.

Projekt Blå är jättetrasig i ena toppen efter att hon gått för varm för ofta. Se bild. Förslag på fix emottages. En pinnbult har gått av och en mutter har släppt. Vad är bäst att göra? Jag har lagt bultarna löst på värmekammaren.
Nu spinner Projekt Blå på alla fyra cylindrarna igen. Tack Niklas Kjellgren och Björn Fredeby för all hjälp med verktyg och expertis.
Härligt att den rullar igen,Henke 
Härligt med funktionsfrid...finns inget värre än när ens älskling inte mår bra.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Igår var det besiktning för första gången i min ägo och första gången på sju år. Fyra tvåor enligt bild. Trodde det skulle vara mer
. Jag kan nu köra en månad till och har ytterligare en månad på mig för att göra en ombesiktning. Bagatellpunkt 3 är nu fixad. En bild till kommer.
94 2014-08-23 17:24:48 Senaste redigerad av Henkemota (2014-08-23 17:34:49)
Angående bakbromsarna. Bilen skickar ut olja från växellådan ut i baktrummorna. Misstänkte packningar men när jag skulle lossa på hjulmuttrarna idag så satt de knappt fast. Jag kunde säkert ha lossat dem för hand.
Frågor:
Är detta skäl nog för ojämn bromsverkan?
Ska jag avfetta, dra åt som det ska vara och prova att ombesikta eller köra fullt ut med nya backar och oringar, packboxar?
Inget att chansa på , jag bytte mina som bara var nån vecka i ålder , ny bromscylinder vänster fram började läcka samt packbox
höger vilket resulterade i nya grejor .
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Trevlig tråd på trevlig kärra. :-D
97 2014-09-03 18:19:23 Senaste redigerad av Henkemota (2014-09-03 18:21:34)
Jag fick ett extremt haveri i fredags. Jag har kört en vecka efter besiktningen, sju mil om dagen, och i fredags på väg hem börjar bilen dra kraftigt åt höger. Nåt har gått sönder förstår jag och hittar direkt en liten gräsplätt i skogen att svänga in till på den lilla 70-vägen. Då havererar hela höger framvagn. Spindelaxeln går av och hela hjulet/fälgen/bromstrumman lämnar bilen upp genom framskärmen. Jag har hittat och inköpt de mekaniska delar jag behöver men behöver en höger framskärm -64. Uff.
Fy tusan Var det hjullagret som skar?
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Fy tusan Var det hjullagret som skar?
Det yttre är helt ok. Jag demonterar högersidan i helgen och redovisar resultatet här.
Super snygg! Fin färg
Tråkigt med haveriet
hoppas du får den på bena snart igen!