Meksäsongen 2014/2015 närmar sig med rask takt och tänkte försöka ha all plåt jag behöver på hyllan för att kunna köra på när det blir dags.
Söker tips på var/vad för plåtbitar jag ska handla och kvalité är prio, priset är sekundärt (allt är självklart relativt).
Är i behov av värmekanaler, golvhalvor och cabförstärkningar.
Värmekanalerna blir med största sannolikhet Gerson, men dom andra bitarna är det värre med.
Finns det någon firma som tillverkar korrekta golvhalvor till en -58/59a? Gerson verkar bara ha till split och oval, wolfburgwest och autocraft har 58-70 halvor, men om jag förstått rätt så ska -58/59 golvhalvor ha den nya pressningen bak och gamla pressningen vid gaspedalen och vara specifik för -58/59?
Cabförstärkningarna verkar det inte finnas så många bud om, en kille på samba tillverkar några laserskurna historier som han själv påstår är väldigt identiska, annars är det fler som säljer "GENUINE GERMAN MADE" men som tycks skilja en del och sakna V-förstärkningen (inte koll om alla gör det, men CIP1 gör det i alla fall).
Cabförstärkningen är ju en sån där detalj man skulle kunna tillverka själv, men går det att spara tid på att låta någon annan göra bra plåt så tar jag gärna den vägen.
Handlade torpedspetsarna bak av Woffe och är jättenöjd för det är den kvalitén som man vill se på plåten man handlar. Hade gärna handlat mer plåt av honom om han hade haft de bitar jag söker.
Så ni erfarna renoverare där ute, vad är era tankar?