1

Hallå!

Jag vet inte om det är en dum fråga, i så fall måste någon ställa de frågorna också  ICQ/ad

Jag hade tänkt byta bromsslangar bak, men hur går jag tillväga? Jag tänkte mest hur dom är fästade i anslutningarna i trumman samt in mot karossen? Och hur gör jag för att det inte ska pumpa ut massor med olja? Hur luftas bromsarna efter ingreppet?

Ja, jag funderar väl egentligen på det mesta..  ICQ/ab

//Wolvson   ---- Typ1 62:a ----

2

Någon som vet?  ICQ/ag

3 Senaste redigerad av MrPete (2014-06-27 17:05:02)

Sitter inte slang mot hjulcylinder i trumman. Det går bromsrör från trumman in mot växellådan och slang där axeln böjer sig. Bromsrören är konade och det sitter nippel på slangen med en mutter som håller ihop dem mot röret.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/919596.jpg

4

Tack MrPete, men jag insåg nu att det är handbromsvajern som jag ska försöka få lös..suck.. Så skit i frågorna ovan..  Default/yikes

Hur frigör man handbromsvajern från trumman? ICQ/ab Sitter ju en knepig låsning som jag inte förstår hur man ska kringgå för att få ut vajerna ur trumman..

5

Låsningen till vajern sitter skruvad. Vajern är ju hakad runt backarna

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

6

och för att komma åt låsningen behöver man ta av trumman, vilket i sin tur kan kräva en ganska stabil avdragare

7 Senaste redigerad av volvson (2014-06-27 19:42:43)

Jåå trumman är lös och jag har hakat lös den. Sen var den ju skruvad från baksidan av trumman. Men det är sen jag inte förstår hur den ska gå att pilla ut genom hålet eftersom låsningen fortfarande är i vägen när man skruvat lös den.. Default/hmm

8

Dra lite hårdare. Den ska komma lös om du lossat skruven. Slå lite löst på den med något så lossar den säkert.

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

9

Så du menar att hela låsningen ska komma lös med vajern på baksidan av trumman? ICQ/ab

10

Det bör vara nummer 28 på den här bilden. Google är inte så tokigt bland.  ICQ/ab
http://www.jimellisvwparts.com/images/parts/VW/fullsize/032046000.jpg

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

11

Tusen tack Svwerker! Problemet är nu löst  ICQ/ag

PS. Google is your friend! Default/lol

12

volvson skrev:

Your's to if you use it!  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

13

Sant!  Default/lol

Svwerker skrev:
volvson skrev:

Your's to if you use it!  Default/lol