Tjo alla glada. Kan man göra det och få ett pålitligt resultat, var är bästa området att mäta på i så fall?
Det kan man säkert men frågan är vad det ska vara för temperatur. Ingen mening med att mäta om man inte vet det.
Ali G
Nej det är ju högst sant! Jag inbillar mig att någon här kanske kan ha idéer om vad som kan vara rimligt..
prova på olje tråget o jämför med temp mätaren 
Hej.
Nej du kan inte mäta på det sättet om du vill ha en mätning som stämmer överens med oljetemperaturen.
Jo det kan du...det stämmer inte exakt men du får en hum om det iaf, bättre än inget 
Jo det kan du...det stämmer inte exakt men du får en hum om det iaf, bättre än inget
Du har rätt Bengt. Men jag har hållit på och mätt temperatur yrkesmässigt och har en hyffsad hum om vad du får för onogrannhet vid olika mätmetoder.
Jag är bara yrkesmässigt tråkig
Men för den som vill mäta exakt kan jag vara behjälplig 
Jag förstår att det inte kan bli väldigt exakt, jag är nog nöjd med en hint om hur varmt det är. Det bästa borde väl vara en sensor i oljetråget va? Det borde väl gå att placera en sådan i det där locket som man kan ersätta med värmare? Eller gjorde på den tiden vinterbruk var nödvändigt
Jag har i alla fall mätt på tråget efter ett par mil
i 90 och det varmaste jag kan hitta är 85-86 grader. Men det är ju som sagt på utsidan, oljan lär ju va en del varmare än så.