Hej, nån som behöver en ny (begagnad) garageport. Det är en takskjutport med eldrivning och fjärrkontroll (2 st).
Inbyggnadsmått 2*2,4 m. Jag har haft den i ca 3 år men tycker att den tar för mycket plats, jag har för lågt i tak.
Porten är något modifierad för att passa den låga takhöjden. Den händige kan nog "bygga tillbaka" detta. Orsaken till ombyggnaden är den att jag ställde frågan till säljaren om vad det var för mått som gällde och han svarade 2*2,4 i inbyggnadsmått, det han glömde berätta var att man bör ha 2,4 i takhöjd för att det skall funka smärtfritt, viket jag inte har...
http://www.proofdoor.se/startsida/
Det som är gjort är att jag fick kapa glidskenorna (bockad plåt)i nederkant och smalna av fjäderpaketet.
Lite svårt att förklara i text men ring gärna så förklarar jag.
Porten kostade ca 10 000kr. Det jag skulle vilja göra är att byta den mot div VW prylar (pengar funkar ju också)
Porten finns i Köping, Västmanland.
Här kommer en önskelista på grejer jag söker, hör av Dig om Du har nått av detta och är intresserad av att byta det mot porten. Grejer plus pengar åt båda håll går bra förstås. Vet inte riktigt värdet på porten men är aldrig omöjlig
Bubbla typ1 grejer.
Arborrat AS41 block
Toppar med 40/35 ventiler och orginalborr.
Förgasare, Solex Kadron 40 eller 44, Weber eller Dellorto 40 eller 44 kompletta med insug/filter/gasreglage
Oljetråg/sump 1,5 liter
Gene Berg växelspak, lång modell
Tillbehörsratt VW 50-60 tal. Trä/läder/bakelit
Långblock, 1679-1914 med justa toppar (portat) och "mild" kam.
Pm eller ring noll sju tre 8016800 om Du har några funderingar.
MVH Morgan Orb, Köping