26

Svwerker skrev:
Bergau skrev:

Sommaren förra året. 66 på 50 väg precis utanför Enköping. Snutjävlarna står i en nedförsbacke och kör laser. Massa fel de gjorde.... Well well. 2400kr fattigare och hela respekten för snutarna borta.

Det roliga är att man lär ut att man ska släppa gasen i nedförsbackarna och låta rulla, men de får man böter.. Well well..

Går din bil fortare när du släpper gasen?

I nedförsbacke så rullar Bilen.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

27

Alex's skrev:

Fick den här i brevlådan i veckan.. Förnekar ange anledning nån som har en kreativ idé? ICQ/ab

http://forumbilder.no/images/2014/06/21/image.jpg

Medvind  Default/lol

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

28

I Finland får fordonets ägare bötern oberoende av om föraren syns eller ej...  ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

29 Senaste redigerad av Kurtivan (2014-06-21 14:23:27)

För ca 15 år sedan, dagen innan hade vi varit på VW-träff, inget stod i den lokaltidning vi prenumererade på, så jag åkte in till närmaste samhälle för att köpa den andra lokaltidningen. Blev stoppad en bit in på 50-sträckan av polis som meddelade att jag kört 72. -Ja, den går som bäst då.
- Ingen regskylt?
Jag hade den gamla Y regskylten på sedan VW-träffen, men den rätta låg fram i bagagerummet så det räckte med att byta på plats. Böterna var väl runt 800 för fortkörningen tror jag. Men, det blir ett minne också, som en kompis brukar säga.  ICQ/ab

Gubbjävel; dvs originalfantast

30 Senaste redigerad av Mr 56 (2014-06-21 16:52:57)

Betala och se glad ut, det är väl ingen överraskning att det finns hastighetsgränser.
och ger man sig in I leken får man leken tåla.

Och man kan tycka vad man vill om skylt fram , men sån ska man ha.
Själv åker jag utan skärmar och utan ljuddämpare, och bromsar framför alla fartkameror, men med skylt fram.

Sätt undan 100kr I månaden så har du pengar till böterna efter ett par år,

78 på 70 sträcka en gång på 35 år, är inte så dyrt tycker jag.

"ljushuvud"

31

Alex's skrev:

Fick den här i brevlådan i veckan.. Förnekar ange anledning nån som har en kreativ idé? ICQ/ab

Det är min nonexistenta tvillingbror på bilden...............

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

32

Jag tycker det ser ut som Lars Ulrich på bilden.
Med keps och glajjor.

Med andra ord, det kan ju va vem fan som helst.

Skicka med en bild på Lasse vettja. ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

33

Mr 56 skrev:

Betala och se glad ut, det är väl ingen överraskning att det finns hastighetsgränser.
och ger man sig in I leken får man leken tåla.

Och man kan tycka vad man vill om skylt fram , men sån ska man ha.
Själv åker jag utan skärmar och utan ljuddämpare, och bromsar framför alla fartkameror, men med skylt fram.

Sätt undan 100kr I månaden så har du pengar till böterna efter ett par år,

78 på 70 sträcka en gång på 35 år, är inte så dyrt tycker jag.

Skulle vara kul och ringa upp Länstrafikgruppen och kolla om de har presentkort på bötesbeloppen att köpa,kunde vara bra att ha i handskfacket och tänk vilken bra 50-årspresent..  ICQ/ae ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

34

Att köra om en civilpolisbil på motorväg med 167km/tim innebar indraget körkort samt ett fy skam ``så jävla fort ska inte en pensionär köra och framför allt inte med en så där gammal skitbil´´ slut citat.

Lattjo lajban med luftkylt.

35

Default/lol