Har haft problem med att bromsljus inte fungerat på ena sidan, även blinkersen på samma sida är osäker, går bilen ibland inte. Har ingen ström i ena ledaren och kom fram till att det är i blinkersarmaturen allt kopplas ihop. Efter rengöring av damm och polering av poler får jag inte ihop den igen! Det är de två fjädrande armarna ner till som ställer till det. Någon som gjort det kan ju tipsa.
Jag har bara haft isär en trepolig från 60-talet, och i den var det ett kontaktbleck som är belastat med en liten spiralfjäder, detta bleck var litet svårt att få att stanna på sin plats, tills jag lade en klick cyanolim på fjädern och bockade in flikarna litet på blecket. Möjligen kan du ha hjälp av det tipset. Det kan vara tålamodsprövande, man kan behöva 17 fingrar att hålla allt på plats med, en pincett och bra arbetsbelysning.
Litet kontaktpray på kontakterna, och se till att alla kontakerna når varandra.
Kolla att kablarnas lödningar verkligen sitter på plats.
Tipset med limmet är bra, för det är ett antal fjädrar och bleck som ska hållas på plats. Jag tänkte mig även att med lite fett hålla dem kvar vid monteringen.
Hittade en tråd på thesamba som behandlade ämnet. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … ?t=157894.
Det är returfunktionsanordningen jag har problem med och denna hjälper nog.
Ska kolla lödningarna noggrannare nu när det är öppet. 
Jag satte alltså limmet på den isolerade "plastgrejen" eller om det är fenoplast, bakelit... Nåväl, där fäster cyanakrylatlim väldigt bra.
Tittade på Sambatråden, där hade man fixerat blecket jag skrev om, med nån tråd, hoppas inte det var en tråd av något ledande material, då får man kortis (jag orkade inte läsa all text). Men jag bockade alltså flikarna litet inåt, så satt det på plats.
Återgångsfjädern är väl den där litet grövre som ligger ner...? Den har ju en förmåga att hoppa ur och hamna fel när man skall sätta ihop det hela, jag fick töja ut min någon millimeter då den var för slapp. Sedan är det de där små klaffarna, som skall gå lätt och ledigt, mina hade kärvat ordentligt och fick först behandlas med rostlösningsvätska, sedan tunn olja, men söla inte med oljan, det gjorde jag, och fick en kortslutning mellan jord och ena blinkkontakten, oljan leder ström, iallafall litet.
Jag fick ihop grejorna! Tricket var att få i återgångssystemet. Jag tog bort allt småplock och övade tills jag klarade sätta den på första försöket. Klistrade sedan fast alla småpryttlar med kletigt kedjelim. Det verkade som det fungerade för när allt satt ihop igen gick stiften att se i hålen på baksidan. På bilderna på thesamba hade man satt ihop stiften med någon tråd. Någon sådan anordning satt det inte på min, och hade heller inte fått plats för stiften kom inte ut mer än man knappt kunde ana dem. Nu fungerar allt igen! Underbart.
Vad bra!
Tack för tipsen Björn.