.
1 2014-06-20 13:30:25 Senaste redigerad av stout (2016-12-25 15:59:50)
Som jag fattat det: Matching numbers krävs inte vid registreringsbesiktningen, däremot ska det vara en motor av samma typ som original, dvs. en 1200 34 hk om det satt en sådan original. Sedan är väl frågan hur många av dagens besiktningsmän som ser skillnad på en 1200 och en 1600?
Då är det viktigare att bottenplattan och karossen matchar varandra. Jänkarna gillar att byta bottenplatta och det är något att se upp med.
Då ja tog hem westy 67:an så satt det en typ4 motor i den och det var då inga som helst problem.....dom såg att det inte var originalmotor i den och frågade hur mycket det var att köra med och jag sa 75hk.....dom hade då inga invändningar
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Vid registreringsbesiktningen går dom (ska göra i alla fall) helt och hållet efter motorkoden och den effekt som den har och vad bilen max får ha pga bromsar odyl. Du kan komma in med dubbla 48or på en 1200maskin. Det bryr dom sig inte om. Det är siffran på motorblocket.
Men det som är än viktigare är att chassinumret stämmer till 100% mot deras title (registreringsbevis). Samt att den har "clear title" inte "salvage title". Stämmer inte det så får du ett helvete. Jag tog hem en ghia och där skiljde det på en 8a o en 9a i chassinummer/title och det tog typ ett halvår med byråkraterna på Transportstyrelsen innan det var klart.
Ser att du e skåning. Hör av dig om du hittar en bil som ska hem så ska du få lite bra tips 
nu var det ju så att i titledokumentet så stod det typ4 motorns motornr....som rogge säger är det skitviktigt me rätt papper som är rätt ifyllda....men det brukar inte vara ¨å problem...
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
6 2014-06-21 17:05:33 Senaste redigerad av Rogge (2014-06-21 17:06:34)
Fick frågan "varför bara skåningar kunde få lite bra tips".
Ett av tipsen var helt enkelt att det finns lite andra vägar in i Sverige än den stora hamnen i Göteborg. Det finns nämligen möjlighet att får bilen till metropolen Tomelila
! Och för oss här ner i södern så är det skönt att slippa köra så långt ( vi är ju bekväma)!!