1

Tjena !

Någon som har erfarenhet om denna växelspak ?
Bra eller anus ? ICQ/ab

http://www.classicvw.se/images/products/101208.212804.jpg
http://www.classicvw.se/vaxelspak-trigg … ts_id/1140

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Har en sådan i min bay pickis och den ger tätare lägen, är dessutom enkelt och bra att få i backen. Ska du byta till en dylik rekomenderar jag att du ser till att byta bussningarna i växellänkaget också, för med slitna sådana kan du få svårt att få i alla växlar... gissa hur jag lärde mig det ICQ/ab

Proud member of Sun City Aircoolers

3

oldeschoolvw skrev:

Har en sådan i min bay pickis och den ger tätare lägen, är dessutom enkelt och bra att få i backen. Ska du byta till en dylik rekomenderar jag att du ser till att byta bussningarna i växellänkaget också, för med slitna sådana kan du få svårt att få i alla växlar... gissa hur jag lärde mig det ICQ/ab

Okej jo har ett set med nya bussningar på hyllan....
Men det kanske kan bli knas nu när man byggt om främre växellänkage ?
Kanske ska vänta tills jag får igång bussen & ser att det funkar med original spaken...hmm..

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

4

Hade jag också i bayen, funka betydligt bättre än orginalsleven...  ICQ/ae

5

Har en sån jag med funkar bra  ICQ/ag

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

6

jajjamen den funkar bra, har en själv ICQ/ab

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

7

Har också en i pickisen. Suttit i nu i 6-7år (h..skotta vad tiden går) och är mkt nöjd. Kromet är som allt kinakrom: rostbenäget, så man bör vaxa växelspaken emellanåt ICQ/ag (låter som något helt annat..). Knoppen blev redan efter ett par år märkligt blekt (brun-dassig), antagligen gjuten i ej UV beständig resin. Men det är ju bara bagateller, klart prisvärd och fyller funktionen.

8

Bug-tech spakarna ser ju rätt grymma ut annars
Fast jag vet inte om det är till bay eller split.... Eller kanske finns till bägge.

http://www.bug-tech.de/images/product_images/popup_images/48_0.jpg

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

9

Ah härligt med många svar... tack.. det får nog bli en sådan tror jag ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

10

Jag kör med en sådan spak och tillkrokadt stag pga frankeframvagn. Funkar superbra!

11

Jag kommer köra en Bug-tech spak då dom verkar vara riktigt sjysst byggda! & dom är inte allt för dyra heller!

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

12

Har testat monterat denna spak... var jäkla tajta lägen..
känn nästan att jag enbart får i ettan och tvåan... hmm..
sen när man skjuter upp triggern för att få i backen så kan triggen fatsna och inte
går tillbaka till sitt läge.. riktigt skumt.. men men jag ska mecka vidare med den senare när jag får
igång bilen och kan testväxla och köra.

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

13

låter som du inte fått till justeringen riktigt eller använt fel tjocklek på distansen mot golvet.

Så den kommer bli bättre, har en i min dh &
TILL OCH MED BESIKTNINGSMANNEN  lyckades växla när ja va där & bes campern i går...

De säger ju allt om hur lätt växlade dom är  ICQ/ag

annars tycker ja du ska testköra som du skrev, börjar bli dags nu  ICQ/ad

****************************************************************************
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

14

Jag har distanser mellan spak och golv, så simpelt som M10 muttrar bara, annars funkade det inte alls men nu går det fint !

You´ll never know...

15

easos skrev:

Har testat monterat denna spak... var jäkla tajta lägen..
känn nästan att jag enbart får i ettan och tvåan... hmm..
sen när man skjuter upp triggern för att få i backen så kan triggen fatsna och inte
går tillbaka till sitt läge.. riktigt skumt.. men men jag ska mecka vidare med den senare när jag får
igång bilen och kan testväxla och köra.

Som ovanstående redan antytt så är det  förmodligen distansen som felar. På min bil fick jag modda den tjocka distansen för att det skulle funka. Den tunna var för tunn och den tjocka för tjock......

16

Kan någon ge en tydligare förklaring på det? Vad för distanser? Jag har en sån och jag hatar den. Omöjligt täta lägen och får aldrig i växeln jag söker.

17

När du köper spaken så får du med 2 st olika tjocka distanser att montera mellan spaken och golvet för att kulan på spaken ska hamna rätt i växelstångens kopp.

18 Senaste redigerad av leguanen (2014-07-03 22:10:51)

Ska backspärrs plåten vara kvar lr kaseras när man monterar denna spak??

Mvh Stoffe

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name