Imorrn är det påskmiddag hos svärpäronen så det blev en sväng till garaget ikväll för att fortsätta pilla med ruuuuutor

härligt GB! Glad påsk påre 
Tjusigt Göran! I like it allot.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Tackar tackar pojkar
, får dock försöka omplacera de inre nedre fästena då det blev en stor glipa i stängt läge 
Fränt! Är alla rutor öppningsbara nu eller? 
Inte alla men ganska många... 
Tackar tackar pojkar
, får dock försöka omplacera de inre nedre fästena då det blev en stor glipa i stängt läge
Jag med, ingen glipa men mindre tight i mitten, får flytta blecken bakåt en aning
Äntligen får man åka lite buss igen

Så jävla fet den e asså! Du e fanimej kung!
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Äntligen får man åka lite buss igen
![]()
Den blir bara bättre och bättre, fränt med safaris 
Tackar, tackar 
För jävla läckert! 
Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!
Snyggt
Sluta nu, jag ska göra begåvade beslut framöver har jag tänkt, då går det inte att läsa i denna tråd.
15fönsters regerar!

416 2014-05-05 23:02:31 Senaste redigerad av Flatfour (2014-05-05 23:04:45)
Åååh, ett "rollin" kort, thanks 
Gilla.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
Faen faen faen............
Snyggt som faen

För att minimera läckage i safarirutorna körde jag "English style", sen tidigare CE safaris, nu drog jag dit Buttys lister istället och flyttade avrinningen från dropplisten så det ska rinna ner på a-stolpen istället för ner över rutorna
Kul att hamra lite plåt

Ja, det är ju lätt att flytta avrinningen när man inte har någon färg att ta hänsyn till 
Jag har funderat på att göra det ingreppet i många år, 90% av vattnet som läcker in vid stillastående kommer från den avrinningen.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Mycket intressant modifikation, måste provas innan regnet 
Precis lasslo, skönt att man kan ha nån fördel att ha en tokrostig hink
Do it Mogge, jag lånade några mothåll och hammare av Macke och det gick förvånadsvärt enkelt 
Bussen började trilskas och ville inte starta när den stått en stund, var och kollade batteriet som det inte var något fel på så det blev att krypa till korset och byta startmotorbussningen i Lördags som Macke tjötat om sen jag köpte åbäket... å helvete va 6voltaren snurrar av 12volten nu
Dock så skriker den lite illa ibland... 
Efter en tur i Söndags ramla gaspedalen av... inte hårt med "patina" på alla ställen
Så efter en tillfällig lösning med en fastsvetsad plåtremsa som böjts runt piggarna i golvet som förhoppningsvis tar mig till Mantorp och sen håller resterande sommar så blir det nog att byta golv, fästet för gaspedal och själva gaspedalen över vintern 
Jodå, pedalen höll till Mantorp och tillbaka och startmotorn går på Ecstasy
Fick äran att stå bredvid en stenhård pickis på Bug Run
och den uppmärksamme ser att bussen fått lite mer mango på sig