Tja!
Tänkte fråga lite ang 13fönstersbussarna.
Är det ens någon anledning att försöka hitta en sån i Sverige? Dem verkar rätt ovanliga här i landet? Eller har jag fel?
MVH Thomas
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » 13 fönstersbuss
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tja!
Tänkte fråga lite ang 13fönstersbussarna.
Är det ens någon anledning att försöka hitta en sån i Sverige? Dem verkar rätt ovanliga här i landet? Eller har jag fel?
MVH Thomas
Varför skulle man inte försöka hitta en sådan?
Är som att säga "Näe, jag tänker inte köpa en trisslott för man vinner ju ändå aldrig!"
Och vet du vad? Triss sammanfattar det hela ganska bra själva med frasen: "Plötsligt händer det!"
Alltså, det jag menar är, varför skulle man INTE leta efter en specifik modell?!
Men visst, det dräller ju inte direkt av dom här i Sverige 
Senast jag såg en var för drygt ett år sen på blocket,
halvskabbig för 70 lock.
Och någon månad innan den fanns en i ordning för 165 vill jag minnas så visst finns dem 
Bara ha tålamod...
Har verkligen inga planer på att ge upp 13fönstrarna
Men man kan ju höra runt lite innan.
Får försöka hitta en!!
Vill ha så många fönster som möjligt men en 21rutors kan jag ju nästan glömma direkt så en 13fönster är ju mer min nivå. Men får se hur det går med mitt sökande 
Dem kanske är lika ovanliga?
Jag tycker mig också ha läst något sånt... lustigt att välja bort en massa grejer... tycker man borde lägga till istället.
Du har ju en som söker 13fönster här så.... men högerstyrd? Ingen Svensk buss var väl högerstyrd vad jag kan minnas.. inga bilar heller. Vi körde bara på fel sida.
Ahh, det är så!
Kan förstå att komunaltrafik och transportfordon kan ha varit högerstyrda.
Det är lite av charmen med äldre bilar! Samma sak med bussar som har bakdörrarna på fel sida i dagens samhälle. Bara rent kul!
Så du bara vet.. jag har ingen koll på nånting som är mekaniskt eller tekniskt med bussarna. Det med bayframvagn och bakvagn. Är det negativt egentligen då det säkerligen är bättre? Kan tänka mig att många som håller på tycker det är dåligt då det inte är rätt... medans någon som jag skulle tycka kanske att det är skönt med nyare grejer då bussen fortfarande ser rätt ut på utsidan. Eller är jag ute och cyklar?
Du får gärna skicka bilder! Det skulle vara skitkul att ha något projekt att fundera på.
PS Orange/Svart buss i Västerås? Den har jag aldrig sett
Någon info om den då den nog inte är kvar i krokarna?
Fan, synd. Borde ju finnas någon som sitter på bilder! Jag visste inte ens att det fanns en sån buss här i krokarna. Hur länge sen var det egentligen?
Gör så hörru! Saker och ting måste kännas bra annars går man och gräver ner sig och grubblar i onödan.
Får se om det blir en 13fönster... en buss är ändå en buss oavsett fönster! 
Varsågod!

Visste väl att någon satt på bilder! 
Den.. har jag aldrig sett tidigare. Vad hände med den egentligen? Är den kvar här i stan?
Jodå, googlade lite.
Här kommer en bild efter att Sänke satte sina klor i den.

DAMN 
Jaså, då måste du ha krånglat till det. Skrev in tre ord "vw, buss, sänke" så dök det upp 6 bilder på första sidan på google
Här kommer några till då.
Det var ju lite roligt att det var Phil Collins som köpte den...

Den där inredningen matchar inte bussen något vidare eller?
Jaså, då måste du ha krånglat till det. Skrev in tre ord "vw, buss, sänke" så dök det upp 6 bilder på första sidan på google
![]()
Här kommer några till då.
Det var ju lite roligt att det var Phil Collins som köpte den...
Måla mej grön och kalla mej Hulken! men detta har jag missat helt att det var Mr. PC. som köpte den
Ja där är inte pengarna något problem i alla fall.
Nizekustoms skrev :Den där inredningen matchar inte bussen något vidare eller?
Nä men det är ju lite sådär med årtalen på karossen oxo så..det kanske matchar den i alla fall 
Hej,
Vet inte hur aktuell denna tråd är men jag råkar ha en 13 fönsters som är till salu nu 
// Tobbe
Och den kostar? 
det kommer att komma ut en annons på den inom kort, men som ni vet ni som är insatta så växer dom inte på träd och är inte gratis ....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » 13 fönstersbuss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.