3,426

Grattis

Nytt mob nr...

3,427

Nu ska jag äntra kringlan i bussen och bege mig de 13 milen till sommarstugan. Lite nervis för igår började han visa misständningstendenser, varken verktygslåda eller reservdelar har jag, bara någon mejsel och en muttersvarv. Lägg därtill att jag har ramlat och stukat ena handen så jag orkar inte riktigt dra muskelservon med en näve. Har jag tur så slipper jag punktering också, för även om jag fått i en ny slang i hjulet som brast i helgen, så rullar han fortfarande på reservhjulet som säkert är från sjuttio- eller åttiotal. Vad vore livet utan äventyr?

Kommer jag väl fram får jag nog bordlägga planerna på bakvagnssänkning så länge jag inte har två fungerande händer, ta det lugnt, njuta av naturen och sommaren. Blir det inte bättre imorgon blir det nog en tur till sjukan för att få en yrkesutövares syn på det hela. Det är så jäkla trist att en sån sak ska behöva bli en heldagsaktivitet bara...

Treflig helg!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3,428

Tack boys ICQ/ab

"Daddy Cool"

3,429

Ligger i brorsans lägenhet  i stockholm och ska snart gå upp till en dag fullspäckat med hårdrock.
sthlmfields som avslutar med Metallica ikväll  ICQ/ag

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

3,430

goopher skrev:

Sitter och gläds över att vi äntligen, efter fyra års hårt arbete och längtan äntligen fått en liten son i familjen. Linus landade efter 34 timmars värkarbete tisdagen 20/5 klockan 08.44... och livet blir sig aldrig likt igen.  ICQ/ab

Stort grattis.
Sitter själv med min lilla Amelie i famnen. Hon kom ut i måndags natt. Tredje dottern, så nu kommer jag förlora alla omröstningar resten av livet med 4-1. Men det är det värt... ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

3,431

Härligt att vara vinnare och looser på samma gång,grattis till den lilla! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,432

Dricker kalla öl och whisky i Edinburgh efter en dags turistande och shopping  ICQ/ag  ICQ/af

3,433

Sitter på bulls pub i halmstad och dricker staropramen ICQ/ab

3,434

H.Sundqvist skrev:

Dricker kalla öl och whisky i Edinburgh efter en dags turistande och shopping  ICQ/ag  ICQ/af

Vissa har det bra  ICQ/ab Här har det varit surväder hela dan, men vad jag sett verkar ni ha sol så passa på och njut.  ICQ/af

Typ 3 Variant -65

3,435 Senaste redigerad av bumbi_ (2014-06-01 02:03:03)

vissa har de bra hör ja H.sundqvist! ( som tydligen min far hann skriva innan ja hann updatera sidan..) själv fick ja dricka whisky hemma  i hudik med några nya vänner!

Just nu sitter jag med en billys pizza å en cola och inväntar "morgonen" så piloten ringer å vi ska ut å flyga! ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

3,436

Precis hem kommen efter ett eventuellt "oval" fynd .. Var så mkt grejer.menar verkligen berg med saker på bilen..så får åka tillbaka imorgon till ladan .skall träffa Herren som ägaren alla 10 bilar som jag skall köpa. Han skall "bara" prata med sin son..men två BIG bubblor har jagfått godkänt att transportera iväg ICQ/ab

TYP 1->  1950 || 1955 ||1958 soltak ||1965 || 1966

3,437

Sitter på BB efter att ha fått den här lilla krabaten med frun igår, 9 dagar över tiden ICQ/ab
http://i66.photobucket.com/albums/h263/gahmen/62D9AEC9-57D0-4386-A559-7840F52FB5CB_zpsdxjglxn0.jpg

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

3,438

Gahmen skrev:

Sitter på BB efter att ha fått den här lilla krabaten med frun igår, 9 dagar över tiden ICQ/ab
http://i66.photobucket.com/albums/h263/gahmen/62D9AEC9-57D0-4386-A559-7840F52FB5CB_zpsdxjglxn0.jpg

Grattis!!

Typ 1 1300-66  http://www.garaget.org/?car=301481
Munka-Ljungby Luftkühler

http://www.bugmeet.se/

3,439

Grattis  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  är det sant att en bebiskille kallas för Sork på gotland?

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3,440

Tack ICQ/ab haha aa de e sant, sork kallas killen o tös kallas tjejen ICQ/ab

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

3,441

Försöker hitta inspiration att gå ut och fortsätta med buss-härket. Allt blir bara snett och vint hela tiden. Från början hade jag ambition att det skulle bli en vettig renovering men nu vill man ju bara ha ihop skiten så man kan köra lite. Fast man kanske har för höga kvar på sig själv när det är första renoveringen. Den kommer i alla fall vara helt rostfri när jag får ut den, om än med plåt som slagit sig efter klantiga svetsar. Men den är räddad från att rosta sönder i alla fall, alltid nått. Och det är ju bara jag och min familj som ska åka i den i alla fall, någon träff-vinnare kommer det aldrig att bli... Suck, JAG HATAR ATT SLIPA..... Nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall, ha en fin dag allihop....

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

3,442

Sålänge du känner dig nöjd, allt blir ju inte alltid som tänkt och ibland måste man väll få ta små genvägar bara man inte tappar suget helt! Det är ju endå bara kosmetiskt ICQ/ab Seså, ut och sätt ihop resten av bussen! ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3,443 Senaste redigerad av Wompa (2014-06-15 09:29:07)

Tror dem flesta gör fel när dem får någon sorts av motivationsbrist är att försöka hoppa upp på hästen för snabbt.

Låt det ta tid och känn efter själv. Alla vill väl köra buss, förr heller senare men man ska inte tro att det är en rak väg dit.

Av egen erfarenhet, då jag var inne på ett bussobjekt.
Det var först när jag såg vad som skulle göras som jag insåg tiden, svetten och tårarna det skulle gå åt. Något man lätt förbiser ibland.

Kör ditt eget race, hitta tempot och låt det ta tid. Har man klarat sig såhär länge utan att åka buss så kan man nog klara sig några månader till!  ICQ/ag
Det är alltid värst kring sommarmånaderna då alla andra börjar rulla ut sina fordon.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

3,444

Kollar LeMans 24-timmars.
Inte missat många timmar. ICQ/ag
Rafflande spännande i år faktiskt med goa fighter och minsann lutar det åt att Porsche går och vinner.
Första gången dom är tillbaka efter 16 års upphåll.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3,445

Firar midsommar ICQ/ab med VW såklart! ICQ/ag

http://i1339.photobucket.com/albums/o713/christofferpers/Mobile%20Uploads/image_zps67ea76ed.jpg

Glas midsommar alla!

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3,446

Helrätt firande,är i Kaggebo och har bara vår egen buss att njuta av..någon mer som är där? ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,447

Precis beställt nyt gt system till bubblan så nu blir det både ny förgasare och avgas i veckan plus nymålad platta ICQ/ab

3,448

Är i Orlando, på hotellet efter heldag på Universal studios. Stod en snygg 64-67 splitbuss utanför, skall försöka ladda upp fotot. I morgon blir det Miami ;-)

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

3,449

Kolla precis på ett program där en kille prova att ställa sig vid infarten till en stor parkering med en reflexväst och en vägkon och hävdade att han skulle parkera folks bilar funka ju kanon ingen fråga nåt bara gav honom nycklarna och gick. Dom kände sig bra dumma efteråt ICQ/ad

3,450

letar ny vw