Tackar, då är de 30 första milen avklarad utan problem. Kan berätta att nya stötdämpare runt om plus styrdämparen gör otroligt mycket med väghållningen. Den går som tåget :-)
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Domänbussen -67:an
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tackar, då är de 30 första milen avklarad utan problem. Kan berätta att nya stötdämpare runt om plus styrdämparen gör otroligt mycket med väghållningen. Den går som tåget :-)
Vila i Sundsvall 
Trevligt tar du några bilder från träffen=D
Väl hemma igen, nästan 200 mil med kulingkast i sidan. Inga problem förutom att det blir lite nervös körstil :-) Bussen har skött sig med beröm. Bilder kommer inom kort. Många glada köpte kalsongerna så jag gick under namnet "kalsongmannen".
Då blev vi med busvagn till bussen, råkade ge ett skambud på denna som gick vägen
En riktigt fin vagn från 1969, allt funkar som det ska, inga större skavanker någonstans, förtält medföljer.
Provcampade vid jaktkojan i förrgår och det var som ett mindre hotellrum för mig och vovvarna. Ska se om jag kan få bort målarfärgen och ge den en lackering under vintern. Tvåfärgad, vit/grön kanske... drömma får man ju 
En sprite alpin eller? Hur kändes den att dra med bussen?
Japp, en Sprite Alpine, har inte dragit den med bussen än, det får bli vårens uppgift då bussen saknar elkopplingarna där bak än. Iof bara att koppla i men jag har lite motlut i mekarinspirationen så här i jaktsäsongen 
Testade en kort sväng med husvagnen baki bussen, det var inga som helst problem att dra annat än att själva draget och stöhjulet på vagnen kommer så långt ned att det tog i marken ibland. Måste nog ha större hjul där bak om jag ska på husvagnsemester med bussen 
Det ser ju nästan ut som lågprofildäck bak 
Fullprofil bak så blir det nog gott
Nja, det är samma profil som fram men inte fullprofil, bilden ljuger litegrann 
Sen står den nog i en liten nedsänkning i marken just vid bakhjulen 
snyggt 
Smygpremiär med Domänbussen idag, ut ut förrådet och hem för att uppdatera lite lampor innan våren och sommaren. Relativt tidigt snöfritt häromkring 
Bussens accessoar ute ur lackboxen, de båda ska tjänstgöra i valkampanjen för Miljöpartiet i Boden under sensommaren och hösten. 
Sprite vagnen besiktad ua idag
inte illa efter så lång dvala och utan någon som helst genomgång innan. Jo jag kollade att alla lampor lyste och det gjorde de 
Oj vilket trevligt ekipage
gratulerar till besiktningen 
Sweeet.. 

Lite lätt träffverksamhet och dagscamping är allt vad jag får till om dagen, men trevligt som tusan är det.
Buss och husvagn ska agera som "val-vagn" för Miljöpartiet i höst, därför blommor och logo
Många säger; Den var inte miljövänlig! - Men jag vill hävda att den är GRÖN

Jag var på en liten samling i en av byarna utanför Boden och käkade kanske världens godaste våfflor och fick många hejarop för ekipaget.

Nästa tur gick till Haparanda på Classic Motor Meet, fantastisk många bilar och trevligt folk

Garagebesök hos de härliga finska grabbarna, mycket trevligt.
Och flera turer till närliggande sjöar och sandiga vägar med sol, bad och mat

Buss och husvagn ska agera som "val-vagn" för Miljöpartiet i höst, därför blommor och logo
Många säger; Den var inte miljövänlig! - Men jag vill hävda att den är GRÖN
Vad kan vara mer miljövänligt än återvinning? Att hålla på och köpa nytt hela tiden sliter ju på resurserna mer än den extra droppe soppa ditt ekipage drar! Visst att katalysatorer och intelligenta insprutningssystem är bra, men det är banne mig miljövänligt att återanvända! Använd det argumentet nästa gång! 
Fina bilder för övrigt, passa på och njut av den korta härliga sommaren!
Lite från helgens All Wheel Weekend i Luleå
Trevligt vwärre
Nu är vi i slutspurten av valrörelsen, två turer kvar i byarna
Kul har vi allafall. Den svängen körde jag med ca 65-70% E85 i tanken. Den harklade lite i vissa varv men det funkade över förväntan.
Med såna här huvudmunstycken som visas till höger ska jag testa att köra enbart på E85 framöver på alla mina bussar. Det ska gå enligt alla beräkningar jag tagit del av. Flödet är ca 40% högre än vid bensindrift, dvs storlek 170 istället för 122,5 som sitter i förgasaren. Det är en Solex 28 pict förgasare 
Spännande va? Jag återkommer helt säkert framåt våren med utvärderingar.
Varför vänta till varmare tider när man kan köra de i kylan? Det var ju inga problem förr i tiden 
Rätt tänkt
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Domänbussen -67:an
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.