1

Hur ska man koppla in innerbelysningen på en split? Saknas det nåt för mig eller har jag alla delar som behövs..??

Post's attachments

DSCN0988.JPG, 414.95 kb, 1613 x 1210
DSCN0988.JPG 414.95 kb, 171 downloads since 2014-05-31 

DSCN0993.JPG, 465.21 kb, 1613 x 1210
DSCN0993.JPG 465.21 kb, 172 downloads since 2014-05-31 

DSCN1011.JPG, 318.22 kb, 1613 x 1210
DSCN1011.JPG 318.22 kb, 156 downloads since 2014-05-31 

DSCN1014.JPG, 401.25 kb, 1613 x 1210
DSCN1014.JPG 401.25 kb, 183 downloads since 2014-05-31 

2

Det är väl bara det kupade frostade glaset och låsring till den som saknas?

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Glas och låsring har jag ligger, bara kunskapen var man kopplar kablarna saknas..  ICQ/ab
Antar att den jordar direkt i karossen, men var kopplas + in någonstans..??

4

car_l skrev:

Glas och låsring har jag ligger, bara kunskapen var man kopplar kablarna saknas..  ICQ/ab
Antar att den jordar direkt i karossen, men var kopplas + in någonstans..??

Är det 2 anslutningspunkter på den?

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Finns vad jag kan förstå ingen bra punkt alls..?
På första bilden syns det att ena fästhålet för armaturen verkar jorda lampan.
Å de som borde vara + är hålet mitt på armaturen som går in till botten på lampan, det jag inte förstår är hur man får fast + kabeln. Om man bara stoppar in den i hålet  ICQ/ad  så kommer den i kontakt med ytterhöljet på lampan som borde vara jord....?
Å ha en + liggande lös som kan ramla ur armaturen känns ju inte riktigt rätt..?

6

Utan att veta så försöker jag mig på en gissning  ICQ/ab  + kabeln in genom hålet, en liten fjäder (ungefär som en bit av en som sitter i en kulspetspenna) träs på kabeln och sedan en fiberbricka för att isolera, sedan så löder man på en liten klump på kabeln som är större än hålet i fiberbrickan.

Gubbjävel; dvs originalfantast

7

Den lösning jag funderar på om ja inte får till de på rätt sätt är att löda fast en liten bit kabel i botten på lampan å sen ut genom hålet å skarva den där..


Kurtivan skrev:

Utan att veta så försöker jag mig på en gissning  ICQ/ab  + kabeln in genom hålet, en liten fjäder (ungefär som en bit av en som sitter i en kulspetspenna) träs på kabeln och sedan en fiberbricka för att isolera, sedan så löder man på en liten klump på kabeln som är större än hålet i fiberbrickan.

8

http://www.vwtyp1.com/teknik/index.htm

http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … bug_50.jpg

enligt elschema jordad i chassiet via strömbrytaren, försörjd från podden till centrum på lampan, där man mao kan slå av och på lampan om den lilla strömbrytaren är på. är den av så tänds aldrig lampan... om jag förstått saken rätt...

För mig att jag lossade skruvar bara när jag demonterade min lampa... inga lödda specialare...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

9

Kabeln sitter lödad eller intryckt (ville inte dra för mycket i kabeln då den var lite kexig) i en ring kabelsko som verkar nitad på lamphållaren. Bild från min -49:a

Post's attachments

20140604_071432.jpg, 132.15 kb, 640 x 480
20140604_071432.jpg 132.15 kb, 160 downloads since 2014-06-04 

10

Tackar!  ICQ/ab
Får se hur jag löser det..