Någon som körde, och presterade bra tider?
Var det inte ens någon körning??
Mange L körde 10.41 @203 johnny S 11,14 @?
Det var mycket dåligt med bilar som körde
Så man kanske skall fråga sig varför
//// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
4 2014-06-11 12:29:36 Senaste redigerad av Peter S (2014-06-11 12:38:33)
Om Mange Lundgren körde så fort och personbästa så kan man ju fråga sig om banan var så dålig som folk verkar göra gällande...
Nä, jag kan tycka att det känns konstigt att folk inte vill passa på att testa sina grejer.
Även om man har en potent 8-9 sekundersbil, så går det ju faktiskt att testa starter (60-fötter), speciellt med tanke på att det inte kostar något i startavgift heller.
Träffen blir vad folk gör den till, så det bästa sättet att göra något åt saken är ju att åka dit och reclaima den
För egen del så åker jag dit för att träffa VW-kamrater och umgås. Vill man inte titta på vattenkylt så är det ingen som tvingar en.
Att de flyttat party-campingen dit man gjort ser faktiskt inte jag som något negativt, snarare tvärtom. Nu slipper man se och beröras av eländet.
Det jag däremot tyckter är obegripligt korkat är att man, trots att det stod i programmet, inte hade in- och utfart från området direkt från dragracedepån
Som du var nu så tvingades jag vända vid de stängda grindarna, och åka runt till den "vanliga" infarten och köra genom hela träffområdet stångandes genom ett hav av vattenkylda bilar med snorvalpar som vägrade flytta på sig när jag kom med brett släp.
På lördagen var det ännu värre då det var runt-runt-åka och (som vanligt
) den enda förbindelsen med depån var den pissiga vägen utanför Pariserkurvan som är så smal att det inte går att mötas, och än mindre när man kommer med släp.
Detta är inget okänt problem för arrangören och något som påtalats under många år. Jag kan förstå att man vill sköta försäljningen av biljetter från ett ställe bara, men när man väl fått sin armband så borde väl in- och utpassering kunna ske även via depån direkt för att slippa kaoset där nu ALLA var tvugna att köra genom HELA området för att ta sig ut. Har svårt att se att det krävs mer än 1 funktionär som sitter vid grinden och kollar de passerande.
Har fått intrycket av att det är lite av ett mellanår i år och många (inkl mig själv) är inte färdiga med bilarna. Då bugrun utvecklat sig åt det håll det gjort är inte suget lika stort att bli klar till just den helgen. Personligen kommer jag nog aldrig att åka till bugrun (Mantorps vertionen) nåt mer bla annat pga avståndet.
Har i dagarna skaffat en annan bil att köra med så det kan trots allt bli lite testkörning på Tierp, den där jäkla fastbacken får stå i skamvrån nåt år till 
Om Mange Lundgren körde så fort och personbästa så kan man ju fråga sig om banan var så dålig som folk verkar göra gällande...
Nä, jag kan tycka att det känns konstigt att folk inte vill passa på att testa sina grejer.
Även om man har en potent 8-9 sekundersbil, så går det ju faktiskt att testa starter (60-fötter), speciellt med tanke på att det inte kostar något i startavgift heller.Träffen blir vad folk gör den till, så det bästa sättet att göra något åt saken är ju att åka dit och reclaima den
![]()
För egen del så åker jag dit för att träffa VW-kamrater och umgås. Vill man inte titta på vattenkylt så är det ingen som tvingar en.
Att de flyttat party-campingen dit man gjort ser faktiskt inte jag som något negativt, snarare tvärtom. Nu slipper man se och beröras av eländet.Det jag däremot tyckter är obegripligt korkat är att man, trots att det stod i programmet, inte hade in- och utfart från området direkt från dragracedepån
![]()
Som du var nu så tvingades jag vända vid de stängda grindarna, och åka runt till den "vanliga" infarten och köra genom hela träffområdet stångandes genom ett hav av vattenkylda bilar med snorvalpar som vägrade flytta på sig när jag kom med brett släp.På lördagen var det ännu värre då det var runt-runt-åka och (som vanligt
) den enda förbindelsen med depån var den pissiga vägen utanför Pariserkurvan som är så smal att det inte går att mötas, och än mindre när man kommer med släp.
Detta är inget okänt problem för arrangören och något som påtalats under många år. Jag kan förstå att man vill sköta försäljningen av biljetter från ett ställe bara, men när man väl fått sin armband så borde väl in- och utpassering kunna ske även via depån direkt för att slippa kaoset där nu ALLA var tvugna att köra genom HELA området för att ta sig ut. Har svårt att se att det krävs mer än 1 funktionär som sitter vid grinden och kollar de passerande.
Det är bara att hålla med.
Det är själva upplägget som gör att jag personligen inte lockas av att köra på BR.
Visst kan man testa 60 fötter och inte hålla fullt hela vägen,men det är ju som att avbryta ett................ ,kul initialt men rätt bortkastat med tanke på tid ansträngning
Sen avskräcker den totala brist på engagemang från arrangören när det gäller dom som kör, trots publiktillströmning när det är dags för körning ,mer än vad allt annat
lockar
Tyvärr så tror jag att det aldrig kommer att ändra sig,utan man får ta det för vad det är 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Vi håller tummarna för BRC!
8 2014-06-11 22:19:37 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-06-11 22:25:18)
Kan bara hålla med Patte om BR
Förra året så var skrotet med dit Jag blev ganska les på allt löst folk som var och snokade i tältet på natten när man kom hem konstaterade man att det har varit besök i verktygslådan och det saknades verktyg o tändstift för några tusen spänn
Polaren blev av med en väska som låg på takräcket
Det som var mest störande var att något svin har pissat på tältet ( det jävla jobbet att få bort pisset var inte roligt
)
Sen vet jag inte om det var så bra fäste för dom med dubbelturbo coradon vågade inte ladda på så mycket tryck för det spann som fan efter 150m sa dom '
Ps Kör gärna 58mil till BRC när man kan lita på goa med tävlare och besökare
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Är det många i stugorna som laddar inför Tierp? Tänkte försöka få till min första strippkörning sen 2010
Jepp!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
11 2014-06-14 22:20:42 Senaste redigerad av SilverSoar (2014-06-14 22:21:22)
Jajamen!

/ T Högdahl
Måste bara skruva ihop typ hela bilen efter lack, men är ju flera veckor kvar...