Skoj! Blir nog vajert det här!
-Edward H Harriman
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skoj! Blir nog vajert det här!
Riktigt snyggt, har själv funderat länge på att göra fejk alutrummor
Nuså!
Fick hem ett 3:e par 356 fälgar idag från Holland. Det är ett par Mangels 4,5x15 som suttit på en Intermeccanica Speedster i California.. De har ändrad offset från 25mm till närmare 40mm offset...?! (Den silvergråa i bilden nedan)
Som jämförelse en original 4,5x15 Kronprintz till höger, en Mangels 5,5x15 till vänster samt en Hebsterwerks 6,5x15 längst till vänster...
Dessa smala repros ska nu sågas sönder oxå... Slutresultatet ska bli 2st 6,5x15 et c. 40-45mm och 2st 5,5x15 et c. 30-35mm... 
När man inte har tid och inte litar på att metallverkstan gör rätt utan att man själv står å vaktar så är det väl lika bra att man tar vinkelslipen i vacker hand å river till själv...
Till vänster är nu 5,5x15 fälgarna med ändrad offset från 15mm till c. 42mm. Ska ännu kollas om den offsetten blir okej framtill.
Å till höger, centrumen från 4,5 breda fälgarna som ska monteras i 6,5 banor med offset på c. 45-50mm...
Nice

Fick ju hem en mittmontage fläktkåpa med fot under semestern.
Efter undersökning av kåpan kan man dra samma slutsats som andra.. Kyleffekten (blåseffekten) på en sån är ytterst ojämnt fördelad främst pga. Avsaknad avstyrning å vingar...
Så det är ju bara å hålla lite hjärngympa å lita på ögonmått... 
Älskar det här projektet! Snälla, gör en 4-cams replikafläkt! Förläng ut den med fet radie och liksom försänk in generatorn i det, så kan du gömma lita annat skräp i tomrummet bakom 
Här kommer en grym bild, blixten döljer den i bilen men snubben har 4 på golvet och en till i stället också 

Bra jobbat 
Verkligen.. 

spännande projekt
Använder du nån jigg när du byter el flyttar centrumet på fälgarna?
Inte råkar du ha några breddade 4-bult överlopps fälgar till salu?? 
Nä, ingen jigg. Mäter bara in dom med måttband å skjutmått. Å kollar rakheten på en bromstrumma som jag monterar på en lös framspindel innan helsvetsning.
Tyvärr inga breddade 4-bult fälgar.. 
jag funderade på detta innan.. kan man inte limma fast plåtarna.. givetvis måste man slipa/prima ytorna, men sen sika eller simson från båda sido r(där man kommer åt).. då slipper man ev värme deformation. ev plåtar som vibrerar... bara som en tanke
på jobbet limmas/kittas dagligen och det sitter som f...om man gör rätt.. 
Den den övre plåten kunde säkert limmas utan större problem, och själva insugstratten som ska göra att fläkten får bättre sug är ju sågad från en original fläktkåpa. Den kommer jag att limma och nita med ett par popnitar. Däremot så behöver undre plåten svetsas för den är en del av förstyvningen nertill. Även lilla vingen som kommer på vänster sida mitt i kanalen tänker jag mej att hålls bättre svetsad..? 
Dom kommer ju inte å bli helsvetade utan enbart fästade. Sen drar jag dit limfog mellan punktsvetsarna. För att undvika vibrationer i plåtarna mellan svetspunkterna.
Ville även ha dit original termostatstyrda spjällen för jag inbillade mej att dessa även hjälper till att styra och ge en jämnare kylning till båda sidor.
Blir spännande att se hur den kyler på riktigt sen. Har inte sett nån liknande mittmonterad fläktkåpa nånstans. Förutom 356 4-cam då...
Alla typ-1 mitt kåpor är lika tomma som denhär var förut inuti... 
Nu har ja fått luftflöden så dom verkar vara lika starka på bägge sidor. Vänster sida var själklart svagare i ursprungsformen.. (höger i filmklippet).
Bra jobbat!!
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.