Fick nedslag på ljusinställningen sist när jag besikta bussen. Tänkte jag skulle justera ljuset men har helt fel ljusbild. Någon som vet hur man kan grund justera strålkastaren innan man monterar den? Sen vore det trevligt om någon har en bild hur ljus bilden ska se ut ca 1 meter från väggen.
1 2014-05-21 15:17:13 Senaste redigerad av Tobias (2014-06-03 06:22:44)
Jag vet inte om det är dom sena kvällarna i garaget och dom tidiga mornarna med barnen som börjar ta ut sin rätt men hur ska en korrekt strålkastare sitta?
1. Dräneringshålet i sargen neråt.
2. Positionslampan uppe eller nere?
3. Glaset har texten rätt vänd eller upp och ner (Hella)?
Om någon har en bild där man ser detta vore toppen. Har sökt men hittar inte.
Ingen som har en närbild på framlyktan eller orkar springa ut i garaget och ta en?
Skulle vilja se hur glaset sitter monterat.
4 2014-06-09 06:28:03 Senaste redigerad av Tobias (2014-06-09 07:35:02)
När jag höll på att justera strålkastarna så såg att glaset faktiskt var märkt i överkant. Top L respektive Top R. Nu vet jag att glaset iallafall sitter rätt. Får se om besiktningsmannen gillar min ljudbild.
Däremot verkar kromringen sitta upp och ner. Dräneringshålet sitter i överkant. Får fixa det senare. Här kommer två bilder som referens för framtiden.

Jag vet att vissa har haft problem med Biltemas glödlampor. De har gett en "diffus" ljusbild. Så har du Biltemalampor kan det vara värt att kolla upp.
Läste det oxå någonstans. Har mekonomen vet inte om dom är bättre men dom ok ut.
Tack för tipset iallafall.
Vad tror ni är det för diffus ljusbild?
Tycker det ut som en ok ljusbild, ha bara med dig en mejsel så du kan justera om inte besiktningsmannen har en till hands 
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld
Kan meddela att detta funkade fint på besiktningen.