1

Ett illavarslande oljud från bakvagnen hörs inne i bilen när man fått in högre växel än ettan. Det låter bonk bonk bonk, skulle kunna vara vid varje hjulvarv. Öppnade dörren och lyssnade under körning men hörde det inte utvändigt. Hjulbultarna är åtdragna, likaså muttrarna på hjulaxlarna. Vad kan det vara?

Gubbjävel; dvs originalfantast

2

Bromsdel som lossnat?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Hm, borde ju ha hörts på ettan också tycker jag. Får lyfta upp och rulla runt hjulen och lyssna. Inte bra att vara hörselskadad när man ska felsöka...

4 Senaste redigerad av Kurtivan (2014-06-09 17:44:45)

Torrkört upplyft i garaget med hörapparater på  ICQ/ab . Inget hörs varken när man snurrar hjulen för hand eller låter motorn dra. Däremot tycker jag mig se att däcken inte är runda, skiljer upp till kanske 3 mm. Det här är gamla diagonaldäck som jag köpt på marknader, stort sett nya, de har suttit bara som reservdäck. Lämnade in dem för omläggning till mina fälgar och en rekorddyr balansering. När jag fick tillbaka dem var två st märkta, "de ska du ha bak". Kan det här gå till sig eller måste jag försöka hitta andra däck att kränga på? Eller är det inte ens detta som är felet?

5

Javisst kan det vara det, kan bli bättre vid in/varmkörning men hur är dina stötdämpare Default/hmm

Diagonaler är alltid sämre än radialer men mycket snyggare, därför köpte jag nya hos bribos förra veckan ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

Där gav du en idé, ska kolla stötdämpareoch dess bussningar. Men ändå, att däcket kastar 3 mm är det acceptabelt?

7

ja

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

8

Hittade nya stötdämpare i garaget som verkar passa, efter bytet verkar det tyst  ICQ/ab