Det ska väl gå att köpa loss 10L gasflaskor ifrån någon leverantör? Någon som har koll på vilken, eller några tips på var det brukar dyka upp beggade?
Ifall någon har koll på pris så vore det intressant o veta också 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » 10L Gasflaska till MIG/MAG?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det ska väl gå att köpa loss 10L gasflaskor ifrån någon leverantör? Någon som har koll på vilken, eller några tips på var det brukar dyka upp beggade?
Ifall någon har koll på pris så vore det intressant o veta också 
kolsyra går ju att köpa annars, billigt som stryk... kolla med nån brandsläckefyllare...
kolsyra går ju att köpa annars, billigt som stryk... kolla med nån brandsläckefyllare...
hur funkar det med kolsyra, svetsar du med det, var har du hittat tub för det ?
Brandsläckar flaska har jag kört med 6kg räcker ett bra tag, här betalar man ca 25€=250,-sek för 10kh co2
vill du att det ska se ut som skit så svetsar du med kolsyra. köp mison och ta kostnaden, du kommer inte ångra dig.
synd du bor så långt bort annars hade jag kunnat ordna åt dig.
Kolsyra vill jag inte ha...
jn, var bor du? Går ju kanske ordna så någon plockar med sig en flaska. För påfyllning så kan man väl lämna in lite här och där? Eller blir det speciellt med att fylla på en 10L?
jag har bara svetsat med kolsyra, vore kul att prova mison... och nu menar jag altså inte missionären...
Ska ju svetsa lite kaross, och inte bara chassigrejjor / platta som tidigare...
så vad kostar mison per påfyllning och vad kostar tuben om man kommer åt en tub som inte är inne i hyressystemet?
Med kolsyra går svetsfogen varmare än med mison. Och det kan ju vara bra om man svetsar grovt med en klen svets. Men i karroseriplåt betyder det bara att plåten slår sej mer och lättare..
Så i tunnplåt så rekomenderar jag mison18 på AGA-språk.. Det finns även en mison21 också som funkar men har lite andra egenskaper och är onödigt dyrare till bilplåt....
Fyllde min lilla friköpta tub, på gasdepån här i Borlänge tror det vart drygt 500 kronor.
Gas till migen.
En dryg hemhundring kostar det.
Men så funkar det mycket bättre med bra gas, man kan dra ner lite på mängden om du har en bra gaskåpa, vilket gör att en flaska vara rätt länge.
Det kostar att laga rost, så är det. 
Jag betalar 414kr för att fylla en 5a, att fylla en 10a på samma ställe skulle kosta cirka 580kr. En 20a (hyrtub) kostar ca 800kr att fylla och 1360+moms för hyra i ett år.
Jag svetsar inte tillräckligt mycket för att en 20a ska vara värt det, men en 10a är bra i längden 
Nu har vi nog fått prisbilden i hela Sverige 
Jag betalar 414kr för att fylla en 5a
Var hittar du det så "billigt"?
Hinken skrev:Jag betalar 414kr för att fylla en 5a
Var hittar du det så "billigt"?
Handlar på Hyrmaskiner, dom har "Yara", Secure 18 heter gasen. Ifall jag vill ha motsvarande från AGA kostar det 500kr.
jag bor utanför sandviken. har bara 5 och 20 liter i systemet. du fyller inte tuben hos mig utan byter.
dvs en tom godkänd agatub mot en fylld plomberad.
maila om du vill ha pris. tar samma pris oavsett gas-sort. dvs mison 18, 21, 25, acetylen, oxygen och argon. även gasol upp till pa11 (pc10) går att ordna. vill dock inte ha tuberna ligga för länge så beställd tub bör hämtas omgående. har platsbrist.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » 10L Gasflaska till MIG/MAG?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.