Är det någon av er som försökt åtgärda detta problem? Det finns ju inget utsläpp för luften bak vad jag kan se så det immar ju igen så in i bomben om det regnar ute t.ex.
Jag har annars en 100% torr inredning efter renovering och 100% bra värme då jag har gått igenom allt från kofångare till kofångare.
Hur får jag ordning på detta tro 
2 2014-06-03 05:00:53 Senaste redigerad av germanbug (2014-06-03 05:06:06)
Den "finessen" är nog inbyggd i bilen... 
Jag får en immig (ca 2 cm) kant runt vindrutan på insidan, på min 1303:a när man åker tex sent en kväll. Och min VW vet knappt vad vatten är, står alltid innomhus, men det blir så iallafall.
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Det är inget fel utan en egenskap..
Jag förmodar att du kör med ett fönster lite öppet så du får cirkulation på luften?
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Den "finessen" är nog inbyggd i bilen...
Jag får en immig (ca 2 cm) kant runt vindrutan på insidan, på min 1303:a när man åker tex sent en kväll. Och min VW vet knappt vad vatten är, står alltid innomhus, men det blir så iallafall.
Jasså det är så illa
Jo åker man en sen, småkylig kväll så visar det sej ju också, och regnar det dessutom är det bara stanna hemma 
Det är inget fel utan en egenskap..
![]()
Jag förmodar att du kör med ett fönster lite öppet så du får cirkulation på luften?
Ja den egenskapen hade jag kunnat vara utan
Jo ett eller båda rutorna på glänt annars ser man ju ingenting
Jag säger som Dynamitharry,,, shitbil 
6 2014-06-04 11:35:39 Senaste redigerad av Smashweld (2014-06-04 11:36:54)
Trodde ventilationen var förbättrad till 1303 då det får plats mer fläkt etc under panelen och den välvda framrutan.
För att få snurr på luften krävs major makover av fläktar och luftsystem.
Någon som vet om det fanns fabriksmonterad AC som tillval i exempelvis USA?
Huruvida det är en shitbil kan ju diskuteras, du får ju jämföra med någon annan bil konstruerad på 40-50 talet (Volvo PV etc.) och de hade väl inte fantastiska ventilationssystem de heller.
själv kör man alltid med fönstret 3 cm öppet i ur och skur för att slippa skiten 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
En bilmek berättade för mig att när han var ung och körde bubbla så satte han dit en ventil i plåten under bakrutan. Då får man lite frånluft i bilen också. Hålet hamnar innanför luftintagsgallret till motorn.
Det hade blivit väldig skillnad på värmen i bilen. bubblorna är ju som ni vet väldigt täta, är ju en väldig skillnad att stänga dörren med uppvevade rutor än om man har en glipa.
En bilmek berättade för mig att när han var ung och körde bubbla så satte han dit en ventil i plåten under bakrutan. Då får man lite frånluft i bilen också. Hålet hamnar innanför luftintagsgallret till motorn.
Det hade blivit väldig skillnad på värmen i bilen. bubblorna är ju som ni vet väldigt täta, är ju en väldig skillnad att stänga dörren med uppvevade rutor än om man har en glipa.
Jo det här har jag funderat på och det gäller ju att få ut luft också, problemet är väl att det kommer in en hel massa extra motorljud och det har jag nog av 
GB63VW62 skrev:En bilmek berättade för mig att när han var ung och körde bubbla så satte han dit en ventil i plåten under bakrutan. Då får man lite frånluft i bilen också. Hålet hamnar innanför luftintagsgallret till motorn.
Det hade blivit väldig skillnad på värmen i bilen. bubblorna är ju som ni vet väldigt täta, är ju en väldig skillnad att stänga dörren med uppvevade rutor än om man har en glipa.Jo det här har jag funderat på och det gäller ju att få ut luft också, problemet är väl att det kommer in en hel massa extra motorljud och det har jag nog av
Är det inte det ena så är det det andra
Jo man hör ju att motorn är igång i en luftkyld VW 
Hasse 1 skrev:GB63VW62 skrev:En bilmek berättade för mig att när han var ung och körde bubbla så satte han dit en ventil i plåten under bakrutan. Då får man lite frånluft i bilen också. Hålet hamnar innanför luftintagsgallret till motorn.
Det hade blivit väldig skillnad på värmen i bilen. bubblorna är ju som ni vet väldigt täta, är ju en väldig skillnad att stänga dörren med uppvevade rutor än om man har en glipa.Jo det här har jag funderat på och det gäller ju att få ut luft också, problemet är väl att det kommer in en hel massa extra motorljud och det har jag nog av
Är det inte det ena så är det det andra
![]()
Jo man hör ju att motorn är igång i en luftkyld VW
Hahahaaaaa, jo nog är det väl så 
Är det inte det ena så är det det andra lol
.. sa flickan som hade näsblod.
Det var väl på 50/60-talet som reklammakarna lanserade "Saab - bilen med värme även i baksätet".
Påminner mig en Opel Rekord -68 som vintern -69 immade igen kraftigt, men det var inte kallt i baksätet.
Jag har bara en bestämd känsla av att det var trevligt iallafall...
Det var inte under färd, och det måste ju vara besvärligt, men om det hade med saken att göra minns jag inte riktigt.