Har provat att byta oljetrycksgivare,olja och ledning.
Plockar jag ur givaren och kör på starten så kommer en rejäl stråle med olja....
Någon som har några förslag?
Kolven till reduceringen kan ha fastnat i öppet läge sen finns möjligheten att även givare nr två är trasig.
Vad är det för ledning du bytt? Lyser inte lampan? Om den lyser kan inte kabeln vara trasig för den jordar lampan genom givaren när det inte finns tryck.
Ali G
Menade elkabeln, lampan lyser när tändning är på och slocknar inte.
Misstänkte att det kunde vara reducering eller liknande, vart sitter dessa?
Tänkte öppna pumpen och kolla så det inte sitter nå skräp där också
Skruven till reduceringsventilen sitter på vänstra sidan av blocket på undersidan, stor skruvskalle med mejselspår.
Givaren kan kontrolleras med provlampa genom att koppla provlampan till tändspolens plus (15) och andra ändan till givaren. Med tändningen på lyser då lampan och slocknar när det kommer tryck vid start eftersom jordningen då bryts. Oljepumpen är det inte fel på om de kommer ut olja vid givaranslutningen. Reducerventilen kan snabbt demonteras. Pluggen fjäder och kolven tas ut och rengörs och kolvens rörelse kontrolleras inna återmontering.
Nu har jag tryck, var kolven till reduceringen som låst sig
