Tycker att man kan låta motor gå en stund så att det fläktar, samtidigt är det så att många av oss kör luftkylt och värmen från avgasrören stiger uppåt när vi stänger av motorn, så det är nog inte fel att låta den fläkta av sig lite.
Jag körde på bana med min VW-Porsche 914/4 så hade jag en gräns på motoroljan på 120 gr som max, men upp till denna var det ingen fara, Vi körde ibland luftkylt med oljetemp upp mot 160-180 gr, kanske inte det bästa, men som en riktpungt. 120 gr som topp.
Pyssnissar kan ibland köra som att hela turbon är röd och då förstår man att de vill kyla ner lite på tomgång
Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.