51

Bubbalobill skrev:
Fredde.B skrev:

Bubbalobill ska du köra från Luleå?? Jag och en till ska förmodligen köra ner(från Kiruna resp. Piteå).....

Jajjemän. Min marschfart med bussen är max 90 så om ni orkar hålla ner hastigheten med bussen så skulle det vara kul med sällskap. När åker ni neråt?

Ja vi ligger under 90km/h, helt klart. Ja kör min 62:a med hyffsat trött 1300 och Johan från Kiruna kör en zwitter med "pigg" 1200. Kör hellre för att komma fram än ha hög marschfart. Inte bestämt än när vi åker men det löser sig nog....insläppet öppnar ju torsdag 18:00 om jag inte minns fel....så onsdag kanske  ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

52 Senaste redigerad av Bubbalobill (2014-05-11 07:53:01)

Fredde.B skrev:

Ja vi ligger under 90km/h, helt klart. Ja kör min 62:a med hyffsat trött 1300 och Johan från Kiruna kör en zwitter med "pigg" 1200. Kör hellre för att komma fram än ha hög marschfart. Inte bestämt än när vi åker men det löser sig nog....insläppet öppnar ju torsdag 18:00 om jag inte minns fel....så onsdag kanske  ICQ/ad

Låter fint det. Jag tror att jag sökte ledigt för onsdagen också så det låter perfekt det där. Kommer bli en helg med episka mått. Stanna och äta glass i Söderköping?
Fan det är långt till kiruna bara härifrån. Stockholmarna kan nog bara drömma om sådana resor. Fast, är man igång kan man ju lika köra så länge bilen orkar.

Denna gång ska jag nog klara av att hinna med att bli full också.

53

lasslo skrev:
magoo skrev:

fredag till söndag i buggy som vanligt ICQ/ab

Då ses vi på E4 som vanligt ICQ/ab

Då ska väl jag och farsan haka på vid Värnamo igen då ICQ/ae

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

54

Vilka åker från Örebrohållet? Vore kul att haka på, antingen med bubblan en bay pickisen, får se ICQ/ab Första gången så det blir spännanda att träffa flera av de man har skrivit med här på bv ICQ/ab

55

lasslo skrev:
Xpolde skrev:

Iår blir det 22a gången i rad jag åker  ICQ/ag

Melker - du får skriva hur gammal du är oxå.
Det blir lite mer svårslaget då ICQ/ab

Hahah! jo jag fyller ju 22 på söndagen iår ICQ/ad

-65 Splitpanel
-71 Typ 181
-70 Baypanel

56

Det är faktiskt helt sjukt.   Default/yikes

57

Kan inte tänka mig att din far gillar VW  ICQ/ae

58

kimboow skrev:
lasslo skrev:
magoo skrev:

fredag till söndag i buggy som vanligt ICQ/ab

Då ses vi på E4 som vanligt ICQ/ab

Då ska väl jag och farsan haka på vid Värnamo igen då ICQ/ae

Lasslo, glöm inte att svänga av denna gång  ICQ/ag

Hursom, försöker motivera grabben att vi ska köra vid min "normala" avfärdstid till jobbet, dvs 0500... tvivlar STARKT på att han går med på det.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

59

Vad hände med vädret???
För några dagar sen lovades det 20c och sol hela helgen, nu är det ändrat till 15c, regn och moln  ICQ/am

Vi får hoppas att vädret hinner ändra sig en gång till innan helgen ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

60

Nej fan! Jag kollade nyss enligt appen min telefon och det verkar bli sol hela helgen Default/smile
Hoppas på att jag hinner få in skatte pengarna innan helgen så att jag kan följa med!  ICQ/ag
vilken tid åker Borlänge/Falun gänget mot mantorp?

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

61

lasslo skrev:

Vad hände med vädret???
För några dagar sen lovades det 20c och sol hela helgen, nu är det ändrat till 15c, regn och moln  ICQ/am

Vi får hoppas att vädret hinner ändra sig en gång till innan helgen ICQ/ab

Ja när jag satt och åt frukost i morse var det lite regn på fredag och sol lördag, söndag...Nu är det inget regn på Fredagen och regn Lördag, Söndag... så det hinner ändras många gånger till  ICQ/ae

62

Kastarost skrev:

Nej fan! Jag kollade nyss enligt appen min telefon och det verkar bli sol hela helgen Default/smile
Hoppas på att jag hinner få in skatte pengarna innan helgen så att jag kan följa med!  ICQ/ag

Snackas om uppsamling vid shell macken på Fredag och avfärd vid 09.00  ICQ/ab

63

Då får vi fan köra krypfart neråt, går av skiftperioden kl 6 på fredag morgon Default/smile

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

64

Kastarost skrev:

Då får vi fan köra krypfart neråt, går av skiftperioden kl 6 på fredag morgon Default/smile

Då tar du bubblan till Shell direkt efter jobbet och lägger dig och slaggar tills vi kommer  ICQ/ag

65

GB skrev:
Kastarost skrev:

Snackas om uppsamling vid shell macken på Fredag och avfärd vid 09.00  ICQ/ab

Det kommer 2 vw-1962 ifrån Leksand ( typ 1 och 34), vi hänger nog också på.....

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

66

Besiktning imorgon onsdag (ryys  Default/yikes ) och om allt går som det ska så stuvar jag in döttrarna i bubblan och kommer. Jag skulle ner förra året men lyckades pricka ett kamikaze-rådjur en vecka innan som lyckades mosa sönder en hel del i fronten och då var det kört. Jag är inte helt hundra på vilken väg jag tänker ta. (Bor utanför Köping/Västmanland) Tar jag Örebro så blir det mycket motorväg = trist. Tar jag över Katrineholm så är det lite mer slingriga vägar med mycket natur så det lutar åt det.

VW 1500 LIM 113 1970 Original - Brutus

67

Vilken dag har Du tänkt åka? Vi (jag och frun plus ev några fler från Köping) åker på lördag morgon kl 08,00 via Katrineholm.

//Morgan

Fat Bastard skrev:

Besiktning imorgon onsdag (ryys  Default/yikes ) och om allt går som det ska så stuvar jag in döttrarna i bubblan och kommer. Jag skulle ner förra året men lyckades pricka ett kamikaze-rådjur en vecka innan som lyckades mosa sönder en hel del i fronten och då var det kört. Jag är inte helt hundra på vilken väg jag tänker ta. (Bor utanför Köping/Västmanland) Tar jag Örebro så blir det mycket motorväg = trist. Tar jag över Katrineholm så är det lite mer slingriga vägar med mycket natur så det lutar åt det.

68

GB skrev:

Kan inte tänka mig att din far gillar VW  ICQ/ae

Hur tänkte du nu ICQ/ag  ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

69 Senaste redigerad av GAAS (2014-06-04 12:27:01)

1 dags biljett Fredag??
kan väl inte vara omöjligt att fixa en dagsbiljett för oss som inte kan stanna kvar!
Hur tänker man här?

•Helgbiljett torsdag kväll-söndag: 600 kr (60 €)
•Helgbiljett fredag-söndag: 500 kr (50 €)
•Helgbiljett lördag-söndag: 400 kr (40 €)
•Endagsbiljett söndag: 200 kr (20 €)

???

GAAS

70

Det är väl att det är omöjligt att kolla om man stannar kvar eller inte?  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

71

Då kanske man får sova över på lördag endå..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

72

Såklart.
Väderprognoserna är ju klart varierande från dag till dag.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

73

Undrars vad man "får" för sitt inträde....rent konkret alltså?
Med tanke på att man får betala för att med sin bil vara en del av arrangemanget....

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

74

Du får lov att skita på Sveriges äckligaste toaletter, det måste ju vara värt nått ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

75

25hpman skrev:

Undrars vad man "får" för sitt inträde....rent konkret alltså?
Med tanke på att man får betala för att med sin bil vara en del av arrangemanget....

Saxat från webben:

Allt det här ingår i entréavgiften:

•Körning på racingbanan med egen bil under tre dagar (självklart endast VW),
•Körning på dragstrippen under två dagar utan extra kostnad om du har licens, annars kostar en engångslicens 150 kr för hela helgen,
•Testa bilen på rullande landsväg (lördag och söndag, anmäl dig för en plats),
•Camping inne på Mantorp Park alla dagar,
•Läktarplats fredag, lördag och söndag,
•Stort party med musik från scenen lördag kväll,
•Jätteutställningen söndag!
Ingen extra kostnad för att ta in din VW på området, däremot ska alla personer i bilen betala entréavgift.

ICQ/ab

dasauspuff
1964 Typ 2