Annars gör du som jag har på pv´n, 2st knappar mkt enkelt
jag har 2 knappar brevid varandra, den längst ut till linelock och den inre till startvarv.
linelocken trycker jag in med mitten på tummen. Då kan jag frivarva sen viker jag tummen och trycker in startvarv.
Och om man då typ värmer däck så linelock och tvåsteppare intryckt. slår loss hjulen då kan man släppa tvåstepparen fast man har linelocken kvar sen när man kommer upp i varv så kan man släppa linelocken.
Sen i startögonblicket då släpper man bägge.
Se till att ha dom en bit i från, så du får sträcka på handen lite annars finns det risk om bilen drar iväg utav helvete att man inte får bort tummen från linelocken.
Har provat ett par ggr att dra iväg med låsta hjul märks inte så länge dom hänger i luften men det kan bli bra vingligt när man landar.
fick lära mig att dra tummen uppåt när jag släppte båda.
du kommer märka om bilen drar iväg som den ska att man reflexmässigt kramar om ratten ganska hårt och då vill det till att man fått bort fingrarna från knapparna.
Detta tyckte jag var enklast då jag körde med 2step
VW typ1 1961 ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp