http://www.aftonbladet.se/sommarisverig … 2383933.ab
Jag marinerar alltid själv!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad slänger ni på grillen i sommar?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
http://www.aftonbladet.se/sommarisverig … 2383933.ab
Jag marinerar alltid själv!
Jag oxå... har inte ätit färdigmarinerat kött/fisk/kyckling etc på över 20år...
Det godaste är väl alltid att marinera själv.
För övrigt så firas ju Kött-onde-maj på tisdag. Våran stora grilldag på försommaren.
Uppkom för att vi skulle konvertera några vegetarianer för ett par år sedan, det lyckades. 
Att köpa färdigmarinerat är som att gå på McDonalds eller horhus. Samma varje gång!
Jag kör lite olika varianter med någon smaksatt grillolja som bas och sen blanda och ge efter humör och promillehalt! 
Att köpa färdigmarinerat är som att gå på McDonalds eller horhus. Samma varje gång!
Du har aldrig varit på horhus ser jag 
Tja jag brukar drittla/stänka på lite mörkt öl på griskött när jag grillar
.. sen går det utmärkt att dricka under tiden också.
allt för den goda smakens skull..
GRILLBACON! Äntligen har vi även i Sverige tjock, fet, kapillärblockerande och kaloridrypande bacon som påmminer mycket om typisk amerikansk "frukostbacon". Som jag har väntat! 
http://blogg.scan.se/tag/grillbacon/
Smygreklam för GB´s eminenta bokning till peace and love
Jag oxå... har inte ätit färdigmarinerat kött/fisk/kyckling etc på över 20år...
kan bara hålla med
.
Att köpa färdigmarinerat innebär att du inte riktigt vet vad du får(men säker är man nog inte på vanligt kött heller - klistermärke är ju lätta att klistra på).
När man köper omarinerat kött så ser man förhoppningsvis vad man får.
Det är inte ofta vi kör med marinad utan det blir mest färska kryddor och salt och peppar. En bra köttbit behöver man inte "förstöra" med en marinad. Däremot har jag som regel en god sås till
.
Vi brukar lägga köttet i folie i vår klotgrill. Köttet blir riktigt saftigt och fint och man riskerar inte att det blir torrt + att kryddorna brinner inte upp när man har folie.
Det blir svingott 
Svwerker skrev:Att köpa färdigmarinerat är som att gå på McDonalds eller horhus. Samma varje gång!
Du har aldrig varit på horhus ser jag
Inte samma som du. 
Kyckling med sweet & chili grillolja med bea och potatisgratäng.. Mmmmm 
Vad roliga de är kvällstidningarna.. Svårt att se nyheten i det hela, om förpackningen innehåller kött + marinad är det väl solklart att det inte är 100% kött? Att köttet sprutas in med nålar låter självklart ondskefullt, men knappast märkligt eller något endast grillbiten utsätts för. Samma sätt används i tex smörgåspålägg för att få in tex salt och röksmaker. Vanliga frysta kycklingfiléer innehåller en jäkla massa saltlake, officiellt för beredningens skull, men självklart ett sätt att tjäna pengar. "Billig" filé kan innehålla 10% lake och brukar krympa rätt duktigt vid tillagning.
Kryddor har alltid en viss risk för att innehålla bakterier, oavsett om du har på dem själv eller om de kommer färdigt på köttet.
Ffa är väl det mesta av det färdigmarinerade köttet så förbaskat tråkigt!? En favorit jag brukar grilla är picanha, blir fantastiskt saftigt och mört.
Kan rekommendera att grilla revbensspjäll. Tar lite extra tid då dom behöver förkokas, men slutresultatet är grymt gott.
Stor kastrull, 2.5kg revbensspjäll(4 pers). Koka revbensspjällen i ca 45min så att dom släpper från benen. Koka i öl, lök, morot, ett lagerblad och svartpeppar. Ha i lite efter behag. När dom kokat färdigt penslar jag in dom i honey hickory bbq sås och slänger på grillen i några minuter bara.
Avnjutes med grillad majs, coleslaw och ett knippe öl.
Vad är årets marinad?
Kan rekommendera Chipotlerub..förmarinera i Wocherstershiresås + fihackad vitlök ett dygn,klappa sedan in ruben en timme innan grillning..mums 
min bubbla har ingen grill, på bruksbilen är det mest insekter som slänger sig själva på grillen... 
Jag gillar grillspett som tusan, brukar klämma dit paprika, svamp, lök, något bra nötkött och bitar med stark korv. Favoriten är dock burgare, och det gör man ju såklart på högrevsfärs....
Santa Marias Grill Krydda är allt som behövs i krydd väg
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad slänger ni på grillen i sommar?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.