Vänt lamellen på fel håll?
Nix, går inte.
Har problem med kopplingen i min bil.
Det är en 215mm typ 2/4 som slirar....Tog isär grejerna och då ser jag dessa märken, är lamellen fel för mitt bygge eller har jag gjort ngt konstigt?
Jag tycker ju att det ser ut som att lamellen bottnar och skruvskallarna i svänghjulet...
Inte för vara dum men är det verkligen rätt lamell efter dom den bottnar för dig
Hur är tjockleken på den (8,35mm? ) skall det vara fjädrat centrum
Kan du vara snäll o ta et foto på andra sidan av lamellen och tyckplattan trycksida
Om du mäter båda sidorna på lamellen så brukar det skilja mycket på centrumen
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Det ska vara rätt enligt försäljaren, har mailat bilder och en fundering även till dem.
Vet att de bytt fabrikat men vill ju få reda på om det är fler än jag som har problemet.
Köpte en annan lamell av dem för några år sedan även den med fjädrat centrum och den funkade ju finfint (tills jag dränkte den i olja)
Hur mkt hk klarar en orginal lamell ca?
med en bra tryckplatta och rätt inspänningstryck klarar en og lamell ganska mkt effekt, mer än de flesta har i sina motorer.
Det ska vara rätt enligt försäljaren, har mailat bilder och en fundering även till dem.
Vet att de bytt fabrikat men vill ju få reda på om det är fler än jag som har problemet.Köpte en annan lamell av dem för några år sedan även den med fjädrat centrum och den funkade ju finfint (tills jag dränkte den i olja)
Hur mkt hk klarar en orginal lamell ca?
Som peter skriver så är det beroende på inspänings trycket som tryckplattan har
Om den var ofjädrad skulle den klara mer än den som du har
Skulle tippa på att lamellen klarar si så där 220-230 hk eller mera men inte med STD tryckplatta
Med en organisk lamell på 200mm så kan man ha mera än 230hk med en steg 3 tryckplatta (1650 kg tryckkraft )
Har du din gammal lamell så du kan mäta skilnaden på dom två
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
8 2014-05-29 17:16:19 Senaste redigerad av Fillmore (2014-05-29 17:16:48)
Ok, tack ska ni ha grabbar.
Har nog inte mkt över 100 i den här så då är det lugnt
Avvaktar svar från försäljaren, sen är det bara att försöka ännu en gång 
Om man vänder på resonemanget så kan det inte vara rätt eftersom det tar i, oavsett vad försäljaren säger.
Ali G
Om man vänder på resonemanget så kan det inte vara rätt eftersom det tar i, oavsett vad försäljaren säger.
sant.
Är väl iofs mest intresserad av att se om man får igen pengarna eller inte 
Motor ur söndagkväll, så kanske man kan använda de hk som finns på måndag 
Har du jämfört med den gamla lamellen?
Ali G
Fick en ny lamell av annat märke av försäljaren och nu lirar det som det ska