Nu tyckte jag att det var dags att uppdatera lite, var ju ett tag sen..
Vi fortsätter där vi slutade på detta projekt som går väldigt sakta framåt, en kall dag, säkert i december så hittade jag av en slump en inredning till en 60 bubbla på blocket när jag satt och kollade på några varianter som var till salu. Det var ju inget tvivel om jag skulle ha den eller inte, jag behövde ju en inredning så pappa och jag åkte och hämtade den, visst det är inte de bästa skicket men duger bra till min bil, tyvärr så var inte stolarna inte i samma färg, den ena är lite mer åt de gröna hållet och den andra är mer grå, men det duger åt mig, bilen ska inte bli en utställningsbil ändå
På den ena stolen så ser det ut som om någon har behövt gå på toa men inte redigt hann... tur att det är passagerarstolen, vi skippar närbild på det


Eftersom det var vinter och bilen inte står i något garage där man kan jobba så blev det inte mycket mer gjort på karossen 2015, tog ut mattorna, började att rensa all ljudisolering och rev ner lite av innertaket då de var målat med någon vit färg och det var i dåligt skick. Köpte dock några säckar på en loppis som jag funderar på om man kanske ska ha eller inte.. Fast nu drömmer jag mig iväg, det är lååååångt innan jag kommer till det stadiet.
En liten bild på hur det ser ut, det blir nog antingen detta eller inget innertak alls då jag inte vill ha något nytt.. men som sagt, kanske inte borde tänka på sådant än

Sedan blev det sommar igen och då åkte bilen ut, så jag tog av skärmarna och började att förbereda för ett karosslyft och då började problem efter problem komma fram.. Vi får hoppas att man kan rädda skärmarna, den högra bak fick jag vrida sönder där man fäster skruvarna då den sista skruven inte gick och få bort utan att böja sönder hela mellanplåten bakom motorn. Nu såg man mycket mer rost än vad man väntade sig, båda karrossfästena i innerskärmarna där bak behövde man ju inte ens försöka att skruva bort då de hade rostat av, vi kapade på något ställe där det faktiskt inte var rost.. Tur att man köpte hela innerskärmar, dock så är det ju inte den bästa kvalité har jag hört..

Här kan man se att fästena är av.



Nu när detta är över på denna "orörda" bil som jag trodde, kan det ju inte va så mycket mer jobb, tills pappa och jag skulle prova att lyfta den, fram gick det hur fint som helst men där bak var den jävligt tung, vi hissade upp bilen vi kollade så att alla skruvar var borta och vi kunde inte hitta felet, men det var ju bara att böja sig ner och titta vid värmekanalerna så fanns ju problemet där, de hade svetsat fast karossen i bottenplattan. *Suck.*
Då var det bara att hämta tigersågen, som inte funkade, så vi åkte och köpte en istället men såklart så hade ju någon varit och öppnat och hållit på med den så det lämnades tillbaka och vi köpte en billig på internet istället. Nu kan ju inget gå fel. Vi kapar bort karossen och den är fri..


Nu är den fri här eller fall


För några dagar sedan var det en stor dag för Kungen ( bilen alltså
) Nu har vi kollat och kollat så att allt är borta, nu är det dags för att skilja på kaross och bottenplatta, med hjälp av några grannar skulle vi lyfta av karossen men inte fan gick det... De tyckte att bilen var tung på den vänstra sidan, precis som förra gången så behövde man bara böja sig ner och kolla vid värmekanalerna så ser man att de hade svetsat fast karossen där med, hur fasen vi nu kunde ha missat det?! Fram med sågen igen och börja kapa, som tur var så var det inte svetsat lika mycket på denna sida som på högersidan så det gick ganska snabbt att kapa loss. Nu när det var klart så gick den att lyfta, äntligen!! Fasen va tung den är om man har kvar alla dörrar,glas osv.. Lite problem fick vi när vi lyfte, den jäkla växelspaken ville inte att karossen skulle av så vi kom emot den flera gånger, planen var att vi rullar bak plattan så det blir lite lättare att lyfta och tillslut stod den i garaget!
Låååg

Känns lite konstigt när man inte ser den i original höjd och med en lite nedplockad motor där bak..



Här ser man hur de hade "lagat" något, vet inte ens om den är rostig under den plåten som de har lagt över, vet dock att pga deras lagningar så var det hål på båda sidorna över domkraftsfästena men det syns inte pga gummit som ligger där.



Sen vet jag inte om domkraftsfästena ska sitta som de gör, de var fastsvetsade i värmekanalerna, vilket jag inte tror att de ska?
Känns nästan som julafton

Och det är ungefär så långt jag har kommit just nu, igår plockade jag av gummilisten som sitter mellan kaross och platta samt lite saker till batteriet, sen så började det att regna så det blev inte mycket mer gjort där. Nästa steg är att få ner den till ett annat garage så att jag kan börja att plocka ner allt och svetsa. Vi får se vad vi gör med golvhalvorna om det blir byte av hela eller bara delar då de är ganska buckliga där de lyfte bilen samt att fästena för förarstolen är rostiga. Vad vi har sett hittills så är plattan i bättre skick än förväntat så något positivt blev det ju eller fall.
Det var allt för denna gång, jag hoppas att jag kan uppdatera snart igen, i denna takt så kommer bilen aldrig att bli klar.. 
Typ 1 -60 Kungliga Telestyrelsen (RIP)
Typ 1 -62 (Såld)
Typ 1 -62 Berylgrön soltakare (Såld)
Typ 1 - 65 Svart med taklucka
Volvo 144 -72 Taxi
Volvo 145 -73 Svart/vit polisbil