1 Senaste redigerad av Björn J. (2014-05-23 20:29:35)

Jag har bytt packningar och membran på en 34-PICT.
Har nu fått motorn att går riktigt bra. Även tändningen är ställd.
Men motorn vill dö om jag gasar för snabbt, vet inte om den då får för litet eller för mycket bensin. Men när jag gasar upp långsamt går det jättebra.
Kan det vara acc.pumpen som skall justeras, eller blandningsmunstycket... Eller är det tändningen likt förbaskat? Eller har jag fortfarande vinterluft i luftfiltret? ICQ/ae

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

Inte för att jag kan dom förgasarna så bra men på äldre så finns det små hål vid spjället som heter övergångshål, blir dom igensatta så blir övergången från tomgång till mera varv som du beskriver.

3

Hittade felet idag.
Det var accelerationspumpen, möjligen hade jag satt ihop den fel, eller så var det skräp i kanalerna eller backventilen som försörjer den, för det var helt torrt i pumpens kammare.
Men med litet tryckluft och en styv koppartråd så fixade jag det. Bytte även luften i filtret, det var det svåraste Default/yikes

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4

Ett litet tips Gå upp från 130 till 132.5 så är du mycket nära
På 70talet var soppan 0,75 i densitet och idag är den 0,76
Så motorn går snålt med std munstycket och vill gå varm
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

PPRMicke skrev:

Ett litet tips Gå upp från 130 till 132.5 så är du mycket nära
På 70talet var soppan 0,75 i densitet och idag är den 0,76
Så motorn går snålt med std munstycket och vill gå varm
/// Micke

Vi har nog dryftat det tidigare, vilket munstycke är det jag skall byta? Är det huvudmunstycket i botten av flottörkammaren?
Vi pratade nog den gången om att borra upp det själv ned hjälp av Dremeln också... Annars fanns det nån motorcykelfirma borta i Majorna som hade sådana, eller hur?
Munstycket skall väl också stämma med parametrarna för luftfilter och avgassystem?

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

6 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-05-25 10:12:02)

H munstycket 
Du har två firmor  Misab På ringön (förgasar experter med 40års erfarenhet) och braigasen majorna
Sportluftfilter och sportavgas = 140-142,5
Det blir bara fel med hemma borrade munstycke  (snålheten bedrar visheten )
Om jag inte minns fel så kostar ett munstycke på misab 79kr
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7 Senaste redigerad av Westerstad (2014-05-25 10:11:26)

http://www.misab.se/58450.php

// Robin

8 Senaste redigerad av Björn J. (2014-05-25 19:42:49)

Tack för båda svaren, ja det blir ju billigare än att köpa precisionsborr i den dimensionen.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."