Blir perfekt med lite högre höjd på fjädringen. Återigen: superläcker buss med snyggaste färgkombon!
Insta: @tob_356
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Jakten på en lyxsplittis
Sidor Föregående 1 … 9 10 11
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blir perfekt med lite högre höjd på fjädringen. Återigen: superläcker buss med snyggaste färgkombon!
Tack för glada ord! Det kommer räcka gott till att släcka de sista 2orna
Idag ställde jag ner tomgången tills den i stort sett dog och hoppas CO-utsläppen ska klara sig under gränsen nu. även bromsarna justerade till att ha en jämn verkan.
Till helgen blir det höjning och undersökning av lagret bak. I nästa vecka kommer en ny hastighetsmätarvajer som passar högerstyrt, krävdes visst 27 cm extra för RHD vs LHD.
Nu är det bannemig bara en 2a kvar att släcka om det vill sig väl. (två tvåor glöder kanske lite fortfarande, (bromsarna, jämna men ganska klena, och co-utsläppen som ju är lite svåra att mäta på egen hand)
Så idag blev det höjning, och jäklar vilken skillnad ett yttre hack gjorde
Ner med irs'en
Bytte dämpare också, gamla hade slitits lite. Nu sitter de så det där inte ska ske igen.
Nya stansen
Kanske blir det att kasta på de justerbara svärden så jag kan ställa ner den en aning bak och kanske höja ett snäpp ytterligare fram men det blir isåfall efter besiktning! Denna stans kommer hjälpa mig att få ok på ljusinställningen 

Du kan ju fuska med att tanka i en svätt e85 när du besiktar,brukar kunna sänka co värdet 
Lysande tips barken. Jag fick ett annat tips om att hälla i t-sprit (eller vad det nu var) för samma effekt. E85 låter ju mindre invasivt.
Det funkar de me
men e85 ju billigare.
T-sprit vet jag inte, men K-sprit är ett gammalt beprövat knep.
Jag körde K-sprit när jag skulle besikta bayen för första gången, 0,0 fick jag...
men bäst är val att justera gasarna 
Hahaha, då funkar det ju helt lysande 
Jag har justerat ner förgasarna strax innan det hostas och har sig, frågn är bara om det räcker? (innan var det ett varv extra på varje skruv och då var det ju 9,9 i resultat (minst)) Kanske vore fint med en liter k-sprit i soppan ändå. Bättre än vad bussen gör nu kommer den inte göra med dess ägare och samma motor:)
Jo K-sprit funkar..körde alltid med det när jag hade en BMW 2002 tii med Kugelfisher-insprut och det var dags för besiktning..kanonvärden varje gång.. 
Idag tröttnade jag på att vänta. Det enda kvar innan nytt test hos opus är en vajer för hastighetsmätaren. Jag köpte ju först en "vanlig" utan att tänka som blev för kort i rocken för min RHD och jag får ingen riktig vett i när den för RHD kan tänkas dyka upp från cvw i min brevlåda så idag dissekerade jag min baybuss på dess vajer istället. Bära eller brista. jag hade läst någonstans att den var lite längre. Putsade till den lite från allt junk, monterade den och vips så lirade mätaren igen.
Gav bussen lite kärlek med svamp och shampo också, och insåg alla ställen tätningen inte räcker till (blir nästa vinters att-göra-punkter).
Jaha, då får vi hålla tummarna inför morgondagens besök hos besiktningsmannen/kvinnan.
en liten parentes jag faktiskt tagit ett kort på var en tillsnyggning av ett gånggärn som inte hade samma kulör som resten av bussen. Den ska lackas ordentligt nästa vinter när det blir byte till korrekt motorlucka, men tills dess gjorde jag på detta viset (bara lagt en första vända när jag knäppte kortet)
Återkommer väl med en update i morgon på nytt
Det är långt mellan update 
Nu till salu på bilweb
Lycka till
/Nicklas 
Saknas domkraft och reservhjul,
Inget att köpa alltså :-)
https://bilwebauctions.se/septemberaukt … tyrd-52265
Sidor Föregående 1 … 9 10 11
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Jakten på en lyxsplittis
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.