1

Jag kör omkring i en 1500 Typ 1:a från 70. Lurar lite på om jag har för högt tryck i framdäcken,2 kilo? Michelin xzx 145 x 15. Bilen har 2 tum avsmalnad framvagn med sänkningssatser i bägge rören, moderat sänkning. Förstår själv att det blir stötigt, men börjar nu tro att ett för högt tryck gör det ännu stötigare. Vad kör ni med motsvarande framvagn/däck?

"Världen är full med tappade sugar"

2

Jag skulle nog köra runt 1,3-1,5. 2 låter väldigt mycket.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Ska prova idag efter att arbetet är över, har nog själv tänkt i dessa banor men varit tveksam hur mycket man kan släppa ut. Jag kör omkring med 2-liters kopior som är 5½ #, kanske lite för breda för 145:or, blir lite konstig profil i alla fall.  Är rädd att det blir för "sladdrigt" om jag släpper för mycket luft. Det står om rena skräckhistorier på nätet, hur folk kört omkring med för lite luft och att sen däcken krängts av vid undanmanövrer

4

Du känner väl om det känns sladdrigt? Då är det bara att öka trycket. Jag har kört mycket inspirerat med mina bilar under årens lopp och jag har då aldrig lyckats kränga av däck, däremot har jag varit uppe på två hjul några gånger.  ICQ/ab
Tror att du läser för mycket och testar för lite.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Ha, ha Svwerker, så är det nog. Med stigande ålder blir man mer försiktig och slö, vill gärna att andra ska göra misstagen och skriva om det. Hur som helst, nu har jag 1,5 fram och 1,8 bak, får se hur det går. Ska försöka hålla mig på alla fyra.

6

Ja nu har jag tagit mig en sväng i grannskapet. Däcken sitter kvar och jag undrar om det inte blev lite mjukare dunsar efter luftutsläppet. tack för tipset Svwerker.