1

Tjena! Nån med erfarenhet av att byta huvudbromscylinder till en från bubbla? Dels är typ3ans löjligt dyra å sen så har jag ingen lust att vänta på en flera veckor eftersom inte alla har dom på hyllan..ska ta upp den gamla å se om man får den å funka men som en backup

2

Ska du bygga om till 2-krets på en gång?
Jag använde en för bubbla med 2-krets och trummor.

Dom problemen jag stött på är vinklingen på ingående anslutningar är ca 45 grader på bubbla tar lätt i styrstagen på typ3, behöver bytas till 90graders eller lösas på annat sätt.

Fästet är gängat i huvudcylindern på bubbla men i plattan på Typ3, lätt att borra ur gängorna i huvudcylindern.

Tryckstången från pedalen blir för kort då typ3 huvudcylindern sitter monterad närmare pedalen.
Många löser detta med att svetsa och förlänga stången då gängan på tryckstången är lite udda tror det är m9/1,0 jag löste det på ett annat sätt.
Framaxel från en trampcykel finns med rätt gänga så  till cykelhandlaren och köp en framaxel med rätt gänga och kapa till rätt längd.

omdragning av rör byte av bromsvätskebehållare.

3

Huvudbromscylindern verkar hålla tätt men när jag provar lufta med en sån grej som suger bakvägen genom luftnippeln så måste jag tvinga dit vätska genom att pressa hårt på bromsen och även då flödar det bara sakta..vad kan vara fel? Igenstockade rör å slangar? Huvudcylindern? Det ska väl flöda genom även om man inte har tyngd på pedalen eller?

4

Slangarna hade svällt igen på insidan så med nya slangar så funkar allt:) såg ut som nya på utsidan men nästan inget slapp igenom