Hej,
Har på Oberschlachters Facebook sida en Amerikansk kille som undrar om det gå bra med en Volvo motor.
https://www.facebook.com/Oberschlachter.se
Är det nån som har Facebook och har erfarenhet med Volvo motor i T3?
//Erwin
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » Volvo motor
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
Har på Oberschlachters Facebook sida en Amerikansk kille som undrar om det gå bra med en Volvo motor.
https://www.facebook.com/Oberschlachter.se
Är det nån som har Facebook och har erfarenhet med Volvo motor i T3?
//Erwin
Hej Erwin!
Jag har gjort en volvokonvertering på en DH för några år sen. Jag har en del bilder från den om det kan vara av intresse. Sen tyckte jag inte att den var lika pigg som en 112, men motorn kanske inte var på topp. Det där med facebok är jag inte lika bra på.
Jag har bytt till B21 eller B23 i några bussar som redan varit konverterade. Den ena kör i alla fall om T4:or utan problem.
Hej David ,
Skulle du kunna skicka bilder till [email protected] då kan jag lägga upp dom
Svenne o Hasse , tack för hjälpen 
// erwin
Skall bli, men jag måste hitta bilderna på gamla datorn. Numera kör jag en annan äldre dator, men med Linux och SSD, Snacka om turbo. Ni som harvar på med Windows, pröva Linux och ni kommer inte att ångra er
Behövs en adapter mellan motor o lådan så har jag en kompis som har firma som säljer adaptrar för runt 1000:- plus frakt ..bästa adaptern som går att hitta till Volvo-motorerna..med hans adaptrar så slipper man lösa distanser osv..man kör med Volvos tryckplatta o svänghjul o startmotor..det enda som behövs är att svarva av svänghjulet i ytterkanten så svänghjulet passar i lådan plus att man kör med en 215mm´s transporter-lamell.. plus gör nya motorfästen osv förståss..
S
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » Volvo motor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.