Hallå
Var hittar man kopplingen på generatorn där man kopplar in den bruna jord kabeln? Jag kan inte hitta någon liten skruv i bakkanten på generatorn som jag sett på en del bilder
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Koppla in jord likstömsgenerator
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hallå
Var hittar man kopplingen på generatorn där man kopplar in den bruna jord kabeln? Jag kan inte hitta någon liten skruv i bakkanten på generatorn som jag sett på en del bilder
Generatorn har så stor anläggningsyta mot "generatortornet" så om bara den där stora klämman är ordentligt åtdragen så skall det inte vara några problem. Då jordas den gods mot gods.
OM du inte har en generator som inte är internt jordad i godset, men då hade du säkerligen hittat en skruvanslutning med betäckningen "D-". Vissa folkvagnar hade faktiskt en sådan, men det var bilar med radioavstörning, polisbilar och vissa militära bilar.
Om du vill så kan du ju koppla den där kabeln just i bulten till generatorklämman.
Men kolla för Guds skull var denna bruna kabel är ansluten i andra ändan först! Det kanske är så att din bil har ett polisiärt eller militärt förflutet? men fått en annan generator senare?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Koppla in jord likstömsgenerator
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.