176

Ja då är det inga problem. Jag hade mycket plats över med förra sommarens fälgar.

Mera känd som jb...

177

Riktigt nice Variant med riktigt fint stuk, grattis  ICQ/ag

178

Du har verkligen lyckats åstadkomma en diskret men ändå väldigt unik look på något sätt :-)

Fat chick fanatic

179

Vad är det specifikt du behöver för att kunna styra tändningen vettigt ? wbx fördelare ?

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

180

Nytt sprut. ICQ/ad
Nä men en fördelare med hall-givare om jag ska kunna köra på det MS jag har nu, med lite ombyggnad.
Men får se hur den blir med bf95. Funkade ju bra på 1303an så borde bli bra nu med. Lite trögstartad på E85 nämligen.
Helst skulle man ha MS3 med vr-givare och separata tändspolar men känns på nåt vis inte värt det.
Startar den lätt och går bra är jag nöjd. Är ju endå en "sommarbruks" med inga större ambitioner. ICQ/ab
Då får räsern ett riktigt sprut istället hade jag tänkt.

Mera känd som jb...

181

viobebe skrev:

Riktigt nice Variant med riktigt fint stuk, grattis  ICQ/ag

Tackar. Ja jag börjar bli nöjd även om det finns saker att förbättra. ICQ/ab

Banansvamp skrev:

Du har verkligen lyckats åstadkomma en diskret men ändå väldigt unik look på något sätt :-)

Ja kan ju säga att man surfat runt bra mycket för att hitta inspiration. Inte så många som fixar med typ3 speciellt inte långnosar.
17" finns ju på många men tror jag är tämligen ensam med dessa fälgar.
Sen försöker jag ju att utveckla bilen hela tiden. Tycker det är trist med lika utseende varje år. ICQ/ab

Mera känd som jb...

182

Kul att du byter stil/fälgar varje vinter!

Hur svårt är det att få dit en hallgivare och två piggar på remskivan eller svänghjulet?
Så du kan trigga där och använda fördelaren bara för att skicka gnistan rätt.

183

Ja man lär ju göra något för att få nya reaktioner, för det är ju sånt som är roligt även om man mest försöker hitta sin egen stil i det hela. ICQ/ab

Ett alternativ är att montera en hall-givare där hålet för att strobba tändningen är. Det skulle nog inte vara allt för mycket jobb.
Får se hur den funkar på bf95. Ska jag åka e85 skulle jag behöva en msd box minst.
Tror nog den rör på sig dugligt med bf95 oxå. ICQ/ab

Mera känd som jb...

184

jag ska ta o överväga om det är så att jag behöver den fördelaren jag har liggande eller ej....  ICQ/ag

det beror helt på om vi ska använda den i vårt turbobygge eller ej. behövs den inte får du köpa

185

Är det Hall i dom? För då kan jag ju enkelt få till att styra ändningen. Den och ett MSD så kan man ladda satan även på etanol. ICQ/ab

Mera känd som jb...

186

det är hall i den ja..... man får låsa dem o ta bort vakuumdoan bara.....

187

Ja då är det ju en sån jag skulle haft.  ICQ/ad

Mera känd som jb...

188

Bara att välja vilken du vill ha :-)

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/VW/VW- … &asc=1

189

ja peter . gäller ju o få rätt artikelnummer eller produkt där. de skiljer på årsmodellerna nämligen . jag kan kolla boschnummer på de jag har liggande.

190

Det går ju även att stoppa i en ignitor eller liknande i org. fördelaren och samtidigt stumma.
Finns ju billiga kinakopior.
Så körde jag i min amazon tillsammans med en MSD6al för 10 år sen.

191

Niklas skrev:

Det går ju även att stoppa i en ignitor eller liknande i org. fördelaren och samtidigt stumma.
Finns ju billiga kinakopior.
Så körde jag i min amazon tillsammans med en MSD6al för 10 år sen.

Så jag har nu. Ja utan MSD då. Men skulle vilja styra tändningen för bättre körbarhet.

Mera känd som jb...

192

riseabove skrev:

ja peter . gäller ju o få rätt artikelnummer eller produkt där. de skiljer på årsmodellerna nämligen . jag kan kolla boschnummer på de jag har liggande.

Ja kolla upp det nu.  ICQ/ad

Mera känd som jb...

193

Signalen från ignitorn går ju att ta in i MS och sen trigga en MSD eller nån annan tändmodul. Så körde jag på amazonen, kanske skulle varit lite tydligare i min beskrivning!
Behövs bara ett pullup-motstånd på ingången i MS.

Fast man får stadigare triggsignal om man tar den på veven, slipper glappet i fördelardrivningen.

194

Ja men kan jag styra tändning genom msd? Så man inte åker stum tändning?

Mera känd som jb...

195

Visst kan du det! Tex fidle utgången från MS kan du trigga insignalen till MSDn och då styra tändningen ICQ/ab
Eller om du har inbyggd tändmodul i MS så kan du använda den utgång.

196 Senaste redigerad av JBlom (2014-07-15 16:19:01)

Har åkt några mil även i sommar. Finns fortfarande barnsjukdomar på bilen.  ICQ/ab
Var ner till Västerås en sväng och då började soppapumpstyrningen att strula. Fick det att funka igen om kom till Gävle men då Jimmy var mjölksugen så stannade vi på Statoil hagaström. Låter bilen stå på tomgång och efter en stund dör soppapumpen helt å hållet.
Försöker få igång den men det blir att tjuvkoppla lite. Verkar som sprutet lagt av vad gäller styrningen av soppapumpen sen den är direktjordad så länge.
Får helt enkelt köpa ett bättre sprut i vinter.

Inte blev det bättre då vi skulle åka upp på VWater i Bollnäs. Nä då bestämmer sig gasvajern att gå av. Så det fick bli bruks-Saab till Bollnäs istället....

Behövde en längre gasvajer än original så provade att köpa hem en från Bay 72-79 och den fungerade kalas. Så nu är det problemet borta, peppar peppar...

Bad Camber nästa så då ska väl bilen gå.

Bjussar på en bild som Jimmy tagit så länge.

Post's attachments

image.jpg, 454.34 kb, 1400 x 787
image.jpg 454.34 kb, 237 downloads since 2014-07-15 

Mera känd som jb...

197

Bur skulle ju passa stuket  ICQ/ag

198

GB skrev:

Bur skulle ju passa stuket  ICQ/ag

X2 ICQ/ae

199 Senaste redigerad av helmut (2014-07-15 20:11:32)

Har du höjt golvet bak eller ryms allt under luckan?

Har fått erbj om en fin sq.back i inbyte mot K70n, och tänkte hur man skulle kunna lösa montaget av sexan.

200

Jag har byggt så det passar men det är otroligt trångt i en varre.

Mera känd som jb...