1

Interessert i informasjon om dette firmaet. Bilder, reklame etc. Kjøper også effekter om det finnes.
[email protected]

2

http://1.bp.blogspot.com/-v2pWxNzSlp8/UNuHog26zTI/AAAAAAAAX6Q/uXxSkMo2QpI/s400/Italmeccanica.1953.jpg

Slik jeg har forstått var dette en VW forhandler i Stockholm(?), med 2 filialer? Google vil ikke være min venn, så all informasjon er interessant.

3

Er det ingen "lokale" historikere som har noe informasjon? Dette er jo interessant svensk VW historie  ICQ/ab

4

Risken finns att denna verkstad bara fanns på 50 talet, och därför har ingen här på forumet koll på det. Vwhk finns bla på facebook. Kanske att någon där har koll?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

5

Min pappa ägde Årsta Motor Verkstad. Hans namn var Erik Nilsson. Först hette hans firma Erik Nilssons Bilreparationer. Den startades i mars 1943 som VW agentur och hade 20 anställda. Jag har fortfarande en tidningartikel om detta. Senare tog han namnet Årsta Motor och det blev sedan en Volvoagentur. Han blev sedan arg på Volvo eftersom de lät en annan återförsäjare in på hans distrikt. Vi flyttade sedan till Uddevalla där han startade Bohus Motor som var en Volswagen och Scaniaagentur. Den finns där fortfarande men såldes av min bror Björn Nilsson efter pappa dog.

Min pappa brukade vara med på Misommarloppen ock körde alltid sin Porche där. Han var också med i Stockholms Motorsällskap i många år.

Jag bor i Ottawa, Canada och skall åka till Stockholm i september för att forska vidare om min familj.

6

Härlig historia. Älskar när folk bjuder på personliga berättelser- tack

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

7

Bra där,din pappa lever så länge någon berättar om hans liv och gärningar..lycka till på både din Stocholmresa och forskningsdito.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..