1

Hej.
Har en liten fundering ang borrning av motorblock.
Ska nämligen borra upp mitt AD block till 1914".
Och efter lite mätning blivit lite fundersam då det inte blir så mycket gods kvar till pinnbultarna.
Samt att anläggningsytan blir väldigt liten.

Min fråga är då kommer detta vara ett problem ?

Mvh Albin.

2

albin skrev:

Hej.
Har en liten fundering ang borrning av motorblock.
Ska nämligen borra upp mitt AD block till 1914".
Och efter lite mätning blivit lite fundersam då det inte blir så mycket gods kvar till pinnbultarna.
Samt att anläggningsytan blir väldigt liten.

Min fråga är då kommer detta vara ett problem ?

Mvh Albin.

Efter att du tagit upp hålet så måste du fräsa ner ytan så att du får en ny tätyta för cylindrarna. 94 mm cylindrarna är ca 1,5 mm längre än dom andra cylindrarna, så så mycket måste du ta bort...

3

Okej.
Har en till fråga. Hur stor tolerans är det på borrningen för fodren i blocket ?

4

Du ska ta upp hålen till 97,25mm i blocket.

Anders

5

Atrox skrev:

Du ska ta upp hålen till 97,25mm i blocket.

Anders

Okej
Men har mätt med skjutmått och tycker att hålen blir väldigt när pinnbultarna.
Är det inte lätt att det spricker då ?

6

På AD blocket är det väl 10mm pinnbultar va och då hamnar det ganska nära men det är inga problem vad jag vet.

Anders

7

Atrox skrev:

På AD blocket är det väl 10mm pinnbultar va och då hamnar det ganska nära men det är inga problem vad jag vet.

Anders

Okej tack för svaren ICQ/ab