1

Hej!
Har nu gett mig in på att ta dän dörrsidan och försöka fixa problemet med att det inte går att hissa upp rutan utan att man hjälper till att "dra upp" rutan..

Så gick ner och till baggen och tog dän dörrsidan med lite krångel. Jag försökte att förstå hur jag ska lösa problemet.. började o skruva dän mekanismen till hissen, men insåg senare att det inte gick att lösa det.. så skruvade tillbaka hissen o fönstret.

nu till frågan hur ska jag göra, köpa en beg, hiss? och isåfall hur får man ut rutan och hissen på ett smart sätt?

Mvh Julius

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

2

Plocka bort alla skruvarna.
Lossa även skenan som håller rutan.
Håll rutan uppe.
Vik ut hissen i nederkant av dörren.
Försiktigt tar du ner rutan å viker ut den i nederkant.

Dvs allt ska ut nere i dörren-
Tittar du så förstår du

Beg hiss lär du kunna få tag på.
Annars säljer dalhelms nya hissar efter 65 (dom man använder om man gör om till onepiece rutor.
Skulle tippa att alla shoppar har sånna hissar. Men borde som sagt inte vara några större problem att hitta beg tycker man

3

Får väl försöka igen!
Men får väl kolla och förhoppningsvis så går det att fixa utan att köpa en beg..

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

4 Senaste redigerad av ju11e (2014-05-15 17:16:54)

jag fick bort det hela nu, har smörjt och vevat o vevat, o det funkar, har nu hållt på i ungefär 2 timmat nu att få dit det.. men vet ej hur det ska sitta så det ej tar i rutan, det är ju där veven ska sitta snett över så tar det ju i rutan.. och sedan sitter det något som jag tror ska hålla hissen på plats? men om jag trycker i den där, så blir det jättespännt så då får jag inte i vevmaknismen igenom hålet där den ska sitta me 2 skruv..

Så om någon snäll själ kan ta o svara på hur jag ska göra?  ICQ/ab

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom