JBlom skrev:Jag har 4st 1500cyl men osäker på skick. Kan kolla upp det om du inte hittar några andra före.
Kolla gärna! Ingen annan har hunnit före....än
mettis skrev:Kolla noga på dina "kalottkolvar" Peter ?
Många av de jag sett har haft små sprickor på sidorna mot kolvbultshålet !
Om du behöver någon enstaka, kanske jag har......
Får kolla kolvarna. Cylindrarna är avplockade och jag tycker att kolvarna ser ok ut. De skall dock plockas bort för rengöring så då klarnar detta säkert.
Samba-66 skrev:Jag gjorde samma sak härom året med min variant , har nog någon vettig cylinder , dock inte alla fyra. Däremot har jag en ny sats kolv ringar till hög-komps kolvarna liggande.,(de är inte samma som vanliga 1500.) Pm:a vid intresse / Martin DBR
Intressant! Nya ringar tänker jag kosta på mig, så PM:a mig vad du vill ha vettja
Ringarna är 2,5/2,5/4mm tjocka hur som helst.
skrot skrev:har 4 st (nya) 1500 cylindrar men är inte riktigt säker om jag vill sälja dom,
Klart intressant. En prisfråga naturligtvis. Hade tänkt att utan att ta dumsnåla genvägar skruva ihop maskinen med lite återhållsam budget och köra Kajsa Varg konceptet här. Tanken är att spara på krutet till nästa motor.
PM:a mig om du har en prislapp i huvudet.
Som jag sagt ovan, det gör verkligen ingenting om det är hämtavstånd på grejerna. Misstänker annars att fraken kommer att kosta lika mycket som en sats beggade cylindrar gör....
Ett alternativ skulle kunna vara att leverans sker i Pålsboda nu i helgen.
Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!