Topparna verkar vara 1600, så dom är jag intereserrad av.
Anders
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar säljes » bubbla 1972 och 73 delar
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Topparna verkar vara 1600, så dom är jag intereserrad av.
Anders
bara hojta till. bjud något 

Motornumret, cylinderdiametern och topparnas nummer säger alla att det är en 1300dp, inte 1600.
Då har jag lärt mig något nytt! tack frederik 

AB är 1300 men vad jag hittade på thesamba http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=151825 så ska topparna vara 1600, men mät hålens ytterdiameter är dom 94mm är det till 1600, 90 mm så är det till 1300.
Anders
Förlåt om jag inte förstår, men ytterdiametern? vilka hål menar du?

113 101 375 A är 1600 ja, men 113 101 375 är 1300. Att thesamba inte listar den är för att de inte hade 1300dp i staterna. Glöm inte sista bokstaven i vw numret, det är ju det som ofta ger information om vilken version delen är i.
Tja! Du råkar inte ha framstolar till den där?
det finns, men dom är inte i toppenskick. klär man om dom så går det nog.

Vad e det för färg på stolarna?
vita

Ok, tokpank, så va inte rädda för o bjuda på det som finns kvar....

jag har även hittat en 1600cc motor i skogen, med hela toppar (ska hämta hem den), samt en 1300...1600an har legat nedgräv med ventilkåpor, så jag tror att om man renoverar topparna går dom använda. 1300an är komplett (ungefär), satt iaf förgasare på den....om man vill få dom till ett bra pris (båda ligger på samma ställe), så visar jag gärna båda 2 för en slant. (ja, är man pank så är man.)

Topparna brukar tyvärr spricka mellan tändstift-ventiler eller ventil-ventil, så innan man skruvat av dem vet man inte hur det ser ut. Sen letar sig gärna fukt ner via förgasaren-insug-toppar så det brukar ärga/ rosta som bara den i toppar och cylindrar. Lite bättre klarar det sig om den fått haft filtret kvar och stängd motorlucka.
Ta och kolla upp vad fördelare du hade, är det en 113905205AL och den har hel vakuumdosa så brukar det alltid vara någon som är intresserad. Inga jättepengar, men lite klirr.
Edit: nu menade jag inte att vara negativ, är topparna sprickfria så är även jag intresserad. Egentligen av fördelaren också, fast jag har inget behov av den. Mer att jag tycker det är kul att renovera dem 
Skicka mig ditt telefonnummer så ringer jag dig imorgon, åker till vetlanda och hämtar lite grejer.
Anders
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar säljes » bubbla 1972 och 73 delar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.