26

Det bäddar också för "hit n´run"... fyllon som inte ser skillnad på mitt o ditt. Ja, en får väl prova detta också, men jag är inte överdrivet optimistisk.  Default/hmm

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

27

Jag tog semester den 6/6....-ajdå var visst "röd dag" nationaldagen....!-)

28

Tveksamt om ja ens kommer åka, personligen saknar ja kurvans camping för mycket.
Var ett riktigt schysst promenad stråk o kolla bilar o snacka skit för att sen avslutas med marknaden.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

29 Senaste redigerad av 25hpman (2014-05-08 22:39:18)

Vi har diskuterat det nu ikväll, o vi bojkottar BR som säljare i år. Det blir vanligt besök istället.
Grape får ta mej fan lyssna på kritiken om han vill ha några säljare på sitt Golf-run... Pengar är det enda som han lyssnar på, uteblir säljarna så uteblir säljararvodena. Och finns det inga säljare, då uteblir de seriösa penningstarka besökarna ganska snart...kvar blir fyllona, som skiter i att köpa något inne på Mantorp Park o som hellre går 2 km till stormarknaden för att handla.

Pengar....snart sinar pengarna Grape, o det var du själv som gjorde att det blev så. Jag tycker det är en ren skandal att en så här trevlig träff har tillåtits att gå ner sej så totalt, bara pga av en egensinnig arrangör o hans egotripp.  ICQ/am

Grape, du tyckte väl att den fashionabla "Nattmarknaden" skulle göra så att säljarna stannade kvar...jag är rädd att det blir precis tvärtom. Default/lol

30

Jag kommer. Blir kanske att köra själv men det avskräcker inte ett dumhuvud.
Även jag sökte semester 6/6 men jag kommer inte utnyttja den. Klart är dock att det inte blir avfärd 13:30 på fredagen med 18 timmars körtid denna gång.

31

Det blir inget bugrun i år ICQ/ac  Kommer att kännas konstigt för bugrun har varit lika viktigt som jul eller midsommar för mej... Men utan kurvan så anser jag att träffen är förstörd. Ungefär som att hoppa över julklappar eller nubben till sillen, då kan det lika gärna va. Men det är jag det ICQ/ad Hoppas ni andra får en kanonträff ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

32

Bara jag som tycker det är för mycket golf där? Jag kanske är fjollig men om alla vw's nya som gamla är välkomna så kanske det borde byta namn..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

33

Ja det är mycket golf. Ja träffen är inte vad den varit..men det är inte golfarnas fel... det väl flera faktorer som påverkar detta , generationsskifte i bilhobbyn, ändrade förutsättningar för mantorp, säkert en del knasiga beslut från arrangören. Men för mig är bugrun ett galant sätt att umgås med vänner och en kanonkickoff på säsongen.. . Det är väl inte grape som gör träffen utan dom som kommer. Vi lever ju i ett föränderligt samhälle där inget är vad det varit. Så det är bara att släpa sig dig och umgås..det kommer jag göra.

34

Bra där Masen  ICQ/ag
Kan också tillägga att utan luftkylt på BugRun så får ju inte "Golfägarna" möjlighet att se och känna hur mycket trevligare det är med luftkylt  ICQ/ab
Och förhoppningsvis lyckas "lura" in dom i detta trevliga träsk  ICQ/af

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

35

Ja egentligen skulle man ju starta en stödförening för alla de som inte sett ljuset med luftkylt..något som vore coolt skulle vara att fixa en Boxerville-launge där man kunde träffa sina forumpolare och få folk att upptäcka oss..i och för sig inget problem då vi växer kraftigt ändå i medlemsantal,men ändå.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

36

Exakt bengt. Ett bra sätt att "ta tillbaka" träffen måste ju vara att man är där. och om man nu hamnat så snett i livet att man nu måste åka vattenkyld folka så finns ju en chans till bättring. Golf är ju bara en fluga.. luftkylt en livsstil... ;-) så ta erat ansvar för hobbyn... min åsikt iallafall..

37

Golfåkarna tänker i motsatt stil...låt oss en gång för alla ta över den träffen o få bort de jävla hippiefläktarna...  ICQ/ad

Nej, det finns väl ingen som tycker så? ICQ/ad

38

Nej golfarna är den naturliga förlängningen på folkahobbyn så det är ju som det ska men det betyder ju inte att vi luftburna ska lägga oss. Åker du panel dit tomas?

39

Ja, det blir det. Ska se om man kan ragga tag i nåt trevligt boende med i grannskapet bara. Har inte sovit över där de senaste 10 åren...när man blir gammal blir man bekväm.  ICQ/ab

40

Så är det..

41

masen skrev:

Nej golfarna är den naturliga förlängningen på folkahobbyn så det är ju som det ska men det betyder ju inte att vi luftburna ska lägga oss. Åker du panel dit tomas?

Så vi är rent airborne? Fräsigt.

42

Nu så....kom inbjudan till marknaden i mailen. Njet säger jag.

43

Jag å Gurra har iaf bokat våra vanliga platser...

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

44

Då syns vi där...

45

Bubbalobill ska du köra från Luleå?? Jag och en till ska förmodligen köra ner(från Kiruna resp. Piteå).....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

46

Kommer nog ner på onsdagen.. ICQ/ab

Får väl se hur många utskällningar man kan få på ett dygn. ICQ/ab

www.garaget.org/Tokken
*Jag kör hellre bubbla än åker bil..*

47

Fredde.B skrev:

Bubbalobill ska du köra från Luleå?? Jag och en till ska förmodligen köra ner(från Kiruna resp. Piteå).....

Jajjemän. Min marschfart med bussen är max 90 så om ni orkar hålla ner hastigheten med bussen så skulle det vara kul med sällskap. När åker ni neråt?

48

Kommer glida ner med bussen under torsdagskvällen. Hade hoppats på att åka ner redan på förmiddagen men tjejens högskola valde att lägga en tenta över hela dagen...
Iår blir det 22a gången i rad jag åker  ICQ/ag

-65 Splitpanel
-71 Typ 181
-70 Baypanel

49

Xpolde skrev:

Iår blir det 22a gången i rad jag åker  ICQ/ag

Melker - du får skriva hur gammal du är oxå.
Det blir lite mer svårslaget då ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

50

25hpman skrev:

Vi har diskuterat det nu ikväll, o vi bojkottar BR som säljare i år. Det blir vanligt besök istället.
Grape får ta mej fan lyssna på kritiken om han vill ha några säljare på sitt Golf-run... Pengar är det enda som han lyssnar på, uteblir säljarna så uteblir säljararvodena. Och finns det inga säljare, då uteblir de seriösa penningstarka besökarna ganska snart...kvar blir fyllona, som skiter i att köpa något inne på Mantorp Park o som hellre går 2 km till stormarknaden för att handla.

Pengar....snart sinar pengarna Grape, o det var du själv som gjorde att det blev så. Jag tycker det är en ren skandal att en så här trevlig träff har tillåtits att gå ner sej så totalt, bara pga av en egensinnig arrangör o hans egotripp.  ICQ/am

Grape, du tyckte väl att den fashionabla "Nattmarknaden" skulle göra så att säljarna stannade kvar...jag är rädd att det blir precis tvärtom. Default/lol

Jag helt på din sak här. Jag har varit på BR sedan 2008. Då med golf. Men det va ju för man hade inte råd med någon luftkyld kärra. Och det har gått utför allt efter hand...
Blivit lite väl mycket vallåkra över bugrun tyvärr. Väldigt lite bil och mer och mer fylla.