1

Kanske att några av er minns från MB forumet vilken otur jag har haft med min Bubbla sedan jag flyttade till Sverige; inbrott, bensinstöld, 2x påkört på bakskärm, etc.
Nu har det varit lungt för två år, men när jag skulle ta nånting från min Bubbla igår upptäckte jag att nån har tagit en stor sten och har skadad sidopanelen på höger sidan. Eftersom skadan är just under rutan och eftersom den där panelen är mycket stark, måste vandalen har slagit jättehård. Jag tror inte att man kan få en sånt skada med att kasta en sten (så precis) på bilen (och utan att krossa rutan).
Jag undrar..varför? Vilken mes att ta ut sin agression på ens bil. Jag är bara trafikförsäkrat, så jag står får kostnaderna själv. Det är inte en lätt skada att reparera heller och eftersom bilen är lackarad i en icke original färg, blir det svårt att få rätt färg.
Man blir bara så trött på såna losers......... ICQ/ac
http://i56.tinypic.com/2zsme6c.jpg

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

Det där var en rejäl smäll, förbannat tråkigt att råka ut för så meningslös vandalism Default/yikes  Default/yikes

3

nöten har säkert siktat på rutan men missat...  ICQ/ad

4

Helt sjukt.
Det kan inte att dom tänkte krossa rutan, men missade?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

5

Tråkigt man inte kan ha sine bilar i fred.. För inte så länge sen, etter någon hade holdt fest, så stod der 6-8 idioter på parkeringsplatsen nede foran, och rev regskyltar av bilarne. Men dom blev taget av polissen på fersk gerning, så dom kommer hoppningsvis och betala för skadarne

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

6

Fy f-n vad tråkigt. Blir så jäkla irriterad över sånt här meningslöst skit. Vad får idioterna ut av detta? Hoppas att det löser sig för dig

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

j:son skrev:

Helt sjukt.
Det kan inte att dom tänkte krossa rutan, men missade?

Jag tror inte det. Som man kan se på bilden är den skadad på en mycket stark del av karossen. Ett sånt djupt veck får man inte när man kaster en sten. Det ser ut som nån har använd en yxa...   Default/hmm

8

jag tror att någon med lastbil har haft flakläppen nere eller med nån läm backat lite vårdslöst. Stod bilen med den sidan mot gatan eller mot en annan parkeringsficka?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

tror även jag på en lastbil eller snickarskattesmitarpickup...

förbaskat trist iallafall...

en säker plats kan ligga bara 50m från en plats där man alltid får bilen vandaliserad vet jag sen jag pluggade... antingen om det är undanskymt, mörkt och lockande för tjuvar... eller om det är en plats där många - både gående och lastbilar - passerar förbi... ja då är risken MYCKET stor att få skador... står bilen synligt, omgiven av andra bilar på en lugn parkering tror jag man ska ha stor otur om något ska hända...

försök hitta annan parkering på nån innergård om det går!

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

10

Det var på en av mina parkeringsplatser på verkstan. Den sidan stod brevid en stentrappa nedför en bergslutning. Troligen nån fulling som kom ner för trappan och blev arg på min lilla Bubbla  ICQ/ac

11

Fy va trist! ICQ/ac Dock är det väll så i storstäder. ICQ/an

12

Tråkigt , men sånt händer i mindre städer med.
Det är beklagligt med sånt folk.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

13

på sätt och vis kanske bra att det inte var en kundbil...  ?

men trist...

plocka bort stora stenar från backen...  tillfället gör vandalen tror jag... där folk går hem fulla tror jag också det är dumt att parkera...

14

Skottpeng på såna vandaler!!  ICQ/am

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

15

Förbannat trist att folk inte kan respektera andras egendom. ICQ/ac  Verkar ju som att han/hon/dom har lagt ner möda på vandaliseringen också.

16

Riktigt trist  ICQ/ac  dom slog sönder ett gäng med bilar här borta vid Skanstull denna helg.

17

att dom inte kan isåfall slå sönder trista vardagsbilar som är fullförsäkrade... de som sitter i nya tjänstebilar, om än exklusiva, behöver inte lida lika mycket som en veteran/entusiastbilsägare... eller en ensamstående småbarnsmamma som får sin 10 år gamla nissan söderslagen för den delen...

men klart, de som slår sönder bilar har nåt fel i huvudet så... att begära att de skulle ha medlidande är väl inte realistiskt...

18 Senaste redigerad av Bugrunner (2011-05-24 20:28:28)

Något arsle bröt sönder dörren på Brorsans bubbla i Angered förra månaden  ICQ/ac

Jag kör Bubbla med Mc-Phearson.Och jag är stolt över det.......

19

Kom in en kund just nu som har en mycket fin T3 Bus och nån bröt in sig. Förstört dörrlåset, två fönstrar och hela ratt-/tändningslåset. Ska bygga in ett larm....igen    ICQ/am

20

RAINIER skrev:

Kom in en kund just nu som har en mycket fin T3 Bus och nån bröt in sig. Förstört dörrlåset, två fönstrar och hela ratt-/tändningslåset. Ska bygga in ett larm....igen    ICQ/am

NÄE!!!FY FAAAN!Min var bruten vid köpet men hittade grejjer här på Boxerville..fattar inte vad folk har för problem ICQ/am

Jag kör Bubbla med Mc-Phearson.Och jag är stolt över det.......

21

tja både min bay och t1 -56 an får carguard larm från början. hur o original som helst.. men lite avskräcker det..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

22

nån som funderat ut nåt bra sätt att sätta ett "vanligt" larm i en 6v bil?  Litet MC batteri kanske?

23

RAINIER skrev:

Två timmar senare kom en annan till verkstan som råkade ut för samma. Han har också en T3.
Tur att jag har en T2  Default/yikes

24

Fan att dom ger sig på just T3, var båda kunderna lokala från Södermalm, eller var hade skadegörelsen skett?

Måste varna mina vattenskadade polare...

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

25

En T3 var från Södermalm, men stod parkerat söder om stan. Den andra vet jag inte.
Snackade med bärgaren och hon sa att just T3 är populära bland junkies, för att de är ganska lätt att sno och sen kör de Bussen till skogen och bo i den.