1

Det är så att jag har köpt ett nytt kontaktstycke som jag skulle byta på bussen, men det går inte så bra som jag hade tänkt mej!

Det nya kontaktstycket passar inte i tändningslåset. För att den ska passa så måste den längre in verkar det som, för att den kommer inte tillräckligt långt in för att skruva i skruven i hålet där den ska vara just nu..
Originalet går att sätta dit utan problem så vet inte om det nya är feltillverkat eller om jag gör fel..?

Samt att om man kollar på lägena i spåren mitt på dom så ligger dom ju inte lika kan det vara något med det som gör det?

Vänstra är original och högra nytt.
http://i61.tinypic.com/5d5wnb.jpg

2

Vad säger leverantören...??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

michaelth skrev:

Vad säger leverantören...??

Leverantören från norr svarar inte på mail speciellt snabbt (oftast inte alls) tyvärr, och vi har inte hunnit ringa under deras öppettider än. Dom har väl fullt upp misstänker jag.

Men nån som har bytt kanske vet hur det ska se ut?

Typ 3 Variant -65

4

Är det 4 eller 5 kablar?

[

5

MickeW skrev:

Är det 4 eller 5 kablar?

På den nya är det 4st kablar men på den gamla är det 6st, dock så är två av dom inte kopplad till något så är bara 4 st som är inkopplad nånstans.

6

På Up North sida anger man:

T2 08/67-07/70  4 kablar

T2 08/70-73 ch. 214 2164 059 5 kablar

Du ska ha den senare modellen även om du bara använder 4 kablar. Den är också troligen av plast.

[

7

På den kartongen den låg i stod det att den passa mellan 70-74, och på hemsidan hade dom ändrat nu till 70-73 och till det chassinumret det ska funka.
Enligt chassinumret ska det passa med. Men det är alltså fel som jag har? ICQ/ab

8 Senaste redigerad av Kjellgren (2014-05-10 20:14:11)

Jag har bytt på min 73:a men från en annan leverantör och det var 4kablar också. Men på bilden står ju inte spåret likadant på båda.(som du skrev) Inte så enkelt att det ska vridas till noll om du förstår vad jag menar ICQ/ab isåfall kommer det längre in. Vet att det var pilligt som fn att få i skruven. Kolla också att tändningslåset står i noll.

9

Om tändningslåset står i ett annat läge än vad eldelen gör när du sätter i den så kommer inte "paddeln " ner i spåret utan den tar emot bredvid vilket resulterar i att den inte går in helt.

10

Kjellgren skrev:

Jag har bytt på min 73:a men från en annan leverantör och det var 4kablar också. Men på bilden står ju inte spåret likadant på båda.(som du skrev) Inte så enkelt att det ska vridas till noll om du förstår vad jag menar ICQ/ab isåfall kommer det längre in. Vet att det var pilligt som fn att få i skruven. Kolla också att tändningslåset står i noll.

Spåret går inte att få som den gamla, det vrider sig ett kvarts varv om man vrider den så då blir det lite mer vridet än den ändå.
Har provat att ha olika lägen på både kontaktstycket och tändningslåset men har inte fått det att fungerat.

Även att om man håller kontaktstycket så långt in man kan så är det helt stumt att försöka få in nyckeln i låset.

11

Bytte på min -73 och det blev två kablar över till annat, det var också plast. Precis som originalet. Så du får skicka tillbaka och få rätt grejer  ICQ/ad

Orange Late Bay -73 *såld*
Early Bay -70

12

Som Char22 skriver så är nog det enda att kontakta classic och höra med dom om du kan ha fått fel grejer.