Har köpt en 64:a bubbla till min son som vad jag förstår har någon tidigare ägare monterat "dubbla sänksatser och droppade spindlar" ??
Jag e helt novis på folka framvagnar men skulle behöva lite hjälp så att fanskapet går upp på bromsprovsbryggan för besiktning.
Går det på något sätt att höja upp den tillfälligt?? Eller måste jag byta en massa grejer?isånt fall vad?
Hjälp!Cai
kolla på mitten av framvagnen, där sitter sänksatserna isvetsade.lätta på "stoppskruvarna" och skruva upp den.
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Tack ! för svar...ska kolla ikväll om jag fattar vad du menar,, det låter ju så lätt 
Det bör se ut som någon av dessa bilder.

Ali G
Tveksam om det räcker med att höja sänksatserna (beror ju iofs på vilken vinkel de är svetsade i).
Men spindlarna fick jag skifta på min förra..
jag höjer mina på max, sen får jag lyfta den över domkraften och ställer sig på fjädertornen på bromsprovarn men de är ju ok. 
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Tack för bilder och tips testar å hissa ihelgen!!!jag får inte under domkraften under kofångarfästet utan lyfthjälp...väl låg!
Men måste man höja och krångla till besiktningen? Är väll deras försäkring det går på om dom kör paj nått i broms grejen?
Den som inte frågar får inga svar....
Är väl bra om bilen kommer i bromsprovaren 
de är ju bra om man kommer in med. tror inte de är lagligt att köra för lågt heller. trafikfarligt.
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Har för mig att den får vara hur låg som helst, bara den inte ställer sig på plattan vid en ev punktering. Kan ju ha fel oxå, har hänt nångång tidigare
Bromsarna kan testas på asfalt utan bromsprovaren.
Kommer vakna med orena fingrar