1

Nu är tanken att jag ska byta bränsleledning och undrar var det är för material i den som sitter från fabrik i min typ 1 -66
När jag monterar ett nytt kan man då välja Kopparrör eller har det nån dålig egenskap ihop med bensin.. Eller ska man satsa på rostfritt,
Jag skulle ju bli glad om det funkar med Koppar då jag har lätt att få fram detta.

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

2

De äldre hade, enligt en tidigare tråd, förkopprat stålrör. Och kopparrör har jag för mig kunde få problem med... var det etanol?  Prova sök lite, måste ju även vara giltigt för andra än VW...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Stålrör som är "förkopprat" ska det vara original.

Här har du några länkar:

Dyrt
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui … 3601061663

Bättre pris:
http://www.vwimporten.se/motor/bransles … ransleror-

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

4

rostfritt rör har jag hört folk köper på skroten för kilopris...

var det kanske att vissa rör är känsligare för utmattning som gör att man har stål???

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5 Senaste redigerad av J.Schill (2011-05-26 10:33:55)

Summan av detta borde då vara att ett rostfritt rör är att föredra.

Tanken för mig var att dra 2st rör enligt konstens alla regler till höger om "tunneln" För att i nu läget använda dessa till Bl.a Kabel dragning,Varvräknare, oljetryck. temp.. och om bränsleledningen skulle haverera så är man ju graderad för att dra bränsle genom ett av rören..

Kan detta vara en idiotisk tanke?
Kanske är fel att ha ett rör med Etanol/bensin och ett med Elektrisitet vid sidan av varandra!
Isåfall får jag tänka om!

6

Jag tror inte att du får ha soppaledningen på insidan
Det finns den tråd här på forumet som det står det mesta om soppaledningar 
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Jo jag har läst lite på dessa trådar. Och det verkar som om många endå dragit ledningen inne i kupén. Sbp blir kanske inte så glada över detta tilltag. Men det som inte syns finns ju inte ICQ/ad.
Jag får helt enkelt se hur jag gör.

8

Jag tänker dra ny ledning i rostfritt på längs ramtunneln insidan på min Bubbla nu i helgen. Jag kommer inte att vara den förste - och inte den siste ICQ/ab

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

9

Hoppas att du knäpper mycket bilder på installationen.  Och lägger upp dom på din projekttråd. Ska bli kul att se hur du klammrar fast röret.

10

Mina planer är faktiskt att försöka limma fast det med ett tvåkomponentslim som mina söner använder till diverse plastbitar och aluminiumnät till sina stylade japs-bilar ICQ/an . Jag vet åtminstone att det limmet är duktigt starkt - bitarna 'sitter som Sören' ICQ/ae

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

11

Detta låter ju riktigt intresant. Det borde ju funka minst lika bra plåt bitarna som håller fast bromsröret igenom kupén. Har själv en produkt från plastikpadding som heter repairexpress. En 2 komponents massa man knådar ihop. Och det fäster på det mesta. Blir otroligt starkt. Men först måste jag ha tag på rör. Lutar nu åt rostfritt eller aluminium. Ska ta reda på vilken legering som tål bränsle bäst.

12

Jag satte dit min bränsleledning på min -66:a med smältlim Det tar upp en del vibrationer med. Det har suttit där sedan -96 och gör så fortfarande. Jag köpte ett 8mm eller 10mm plastklätt kopparrör hos rörmockaren. Kommer inte ihåg vad det heter men det var behandlat för att kunna klara vibrationer och kunna bockas utan att de går sönder och spricker.

13

Mohawk skrev:

Jag satte dit min bränsleledning på min -66:a med smältlim Det tar upp en del vibrationer med. Det har suttit där sedan -96 och gör så fortfarande. Jag köpte ett 8mm eller 10mm plastklätt kopparrör hos rörmockaren. Kommer inte ihåg vad det heter men det var behandlat för att kunna klara vibrationer och kunna bockas utan att de går sönder och spricker.

sådana vattenledningsrör finns ävn på Biltema i 10mm....

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

14

Nu så har jag skaffat rör 6*1mm bränslerör som är till scania lastbilar och hoppas på att detta kommer funka prima!